رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر از شناسایی و دستگیری شکارچی گونه نادر اردک مرمری توسط مأمورین منطقه حفاظت شده کرائی در این شهرستان خبر داد.

بهروز نجاتی، رئیس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر، در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: در پی اطلاع رسانی یکی از دوستداران محیط زیست مبنی بر وقوع شکار در حوالی روستای بهبید از توابع شوشتر، مأموران یگان حفاظت محیط زیست در پاسگاه نفت سفید بلافاصله وارد عمل شده و به محل موردنظر اعزام شدند.

وی بیان داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست، با اخذ مجوز ورود به یکی از مجتمع‌های پرورش ماهی از دادستانی، که متخلف در آنجا پنهان شده بود، موفق شدند متخلف شکار گونه نادر اردک مرمری را دستگیر کرده و لاشه این اردک از وی کشف شد.

نجاتی به اشاره به کشف یک قبضه اسلحه شکاری دارای مجوز از متخلف اظهار کرد: فرد متخلف پس از تشکیل صورتجلسه تخلف به منظور رسیدگی به تخلف، به مراجع قضایی معرفی گردید.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شوشتر اذعان داشت: براساس مصوبه ٣٨٠ شورای عالی حفاظت محیط زیست بهای ضرر و زیان ناشی از شکار غیرمجاز هرقطعه گونه حمایت شده اردک مرمری، مبلغ ۸ میلیون ریال تعیین شده است که متخلف می‌بایست علاوه بر جزای کیفری که از سوی دادگاه تعیین می‌شود به عنوان جریمه ضرر و زیان وارده به محیط زیست پرداخت نماید.

گفتنی است؛ اردک مرمری که به خوتکای مرمری نیز معروف است، گونه‌ای باارزش و کمیاب از خانواده مرغابیان بوده که زمستان گذران و بسیار آرام و بی سر و صدا و به صورت جفتی زندگی می‌کند و درحال حاضر جمعیت آن رو به کاهش بوده و از لحاظ درجه حفاظتی IUCN در ردیف آسیب پذیر و از لحاظ قوانین داخلی در زمره پرندگان حمایت شده محسوب شده و حفاظت از زیستگاه و آموزش صیادان در جلوگیری از شکار این گونه با ارزش بسیار ضروری است.

انتهای پیام/گ

صیاد متخلف دستگیر شد

برچسب ها: محیط زیست ، حیات وحش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.