رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه از شناسایی و دستگیری شکارچی پلنگ ایرانی در دهدز خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس سلطانی، رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه با اشاره به دریافت گزارشی مبنی بر کشته شدن یک قلاده پلنگ ایرانی در یکی از روستاهای دهدز بیان داشت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست ایذه با هماهنگی و دریافت حکم ورود به منزل از رییس دادگاه بخش دهدز، به روستای دره کت این بخش اعزام شدند.

وی اظهار کرد: ماموران اداره حفاظت محیط زیست پس از رسیدن به روستای دره کت بخش دهدز به صورت سر زده و غافلگیرانه از محل زندگی شکارچی بازرسی کرده و موفق شدند لاشه یک قلاده پلنگ را کشف و ضبط نمایند.

سلطانی با بیان اینکه شکار پلنگ علاوه بر حبس، 800 میلیون ریال جریمه نقدی دارد اذعان داشت: این شکارچی به منظور گذراندن مراحل دادرسی به مراجع قضایی تحویل داده شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست ایذه با بیان اینکه تعداد دقیق پلنگ‌های ایرانی مشخص نیست تصریح کرد: با توجه به ارزیابی ها، تعداد این گونه نادر در مناطق کوهستانی شهرستان ایذه نسبت به آمار کل کشور قابل توجه است و حفظ این گونه کمیاب نیاز به حمایت مسئولان و همکاری مردم دارد.

این مقام مسئول در ادامه افزود: در صورتیکه دام عشایر و روستاییان مورد حمله گونه‌هایی مانند پلنگ قرار بگیرد، شرکت بیمه گذار به صورت داوطلبانه بدون دریافت حق بیمه خسارت دامدار را پرداخت خواهد کرد.

انتهای پیام/گ

شکارچی پلنگ شکار شد

برچسب ها: محیط زیست ، سرقت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار