رئیس اداره محیط زیست اندیمشک بر لزوم ایجاد کلنیک حیات وحش در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز،  سعید عیدی گماری، رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: یکی از مشکلات و دغدغه‌ها در حیات وحش این منطقه نبود کلینیک تخصصی حیات وحش در شهرستان است

وی افزود: این اداره بار‌ها پیشنهاد احداث کلینیک حیات وحش را به مقامات محلی و استانی انتقال داده و خواستار ردیف بودجه این نیاز طبیعت شهرستان شده و انتظار می‌رود این خواسته در سال‌های آتی تحقق یابد.

گماری عنوان کرد: با وجود محدود بودن امکانات یگان محیط زیست اندیمشک، با رویه توانستیم از شکار غیرمجاز مستقیم یا فراهم شدن شرایط سلب حیات بز‌های کوهی توسط دو گروه شکارچی ممانعت به عمل آوریم.

رئیس اداره محیط زیست اندیمشک گفت: در چند روز گذشته یک دستگاه خودروی سواری در یکی از خیابان‌های شهر با یک قلاده سگ به شدت برخورد کرد که پس از حصول تماس‌های مردمی، محیط بانان جسم نیمه‌جان این حیوان را برای مراقبت و تیمار به اداره محیط زیست انتقال داد و حیوان به اداره و یک هفته مراقبت و تیمار از آن از سوی محیط بانان اندیمشکی، اکنون این سگ از شرایط نسبی خوبی برخوردار شده است.

وی افزود: یک قطعه پرنده هوبره که از ناحیه بال مورد اصابت جسم سخت قرار گرفته بود، پس از تیمار اولیه برای تیمار‌ها تکمیلی به مرکز نگهداری حیوانات واقع در باغ‌وحش دز انتقال داده شد.

انتهای پیام/م

حیات وحش اندیمشک در انتظار کلینیک

برچسب ها: حیات وحش ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.