مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان کرمان از نصب ۳ دستگاه باسکول محورکش جدید پاسگاه‌های پلیس راه حوزه شمال استان کرمان تا پایان امسال خبرداد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سیدعلی حاج سیدعلیخانی؛ مدیر کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان کرمان گفت: درحال حاضر ۸ دستگاه باسکول درمحور‌های استان کرمان فعال هستند و به زودی ۳ دستگاه باسکول استاتیک ودینامیک دیگر نیز توسط اداره کل راهداری وحمل ونقل جاده‌ای استان درمحل پاسگاه‌های پلیس راه استان نصب خواهد شد.

او با اشاره به اینکه باسکول‌های موجود از نوع محورکش استاتیک و دینامیک و حین حرکت، ازنوع سیار است، بیان داشت: نصب این باسکول‌ها به منظور مدیریت توزین درمحور‌های استان و جهت جلوگیری از خسارت وارده به ساختمان جاده از حمل باراضافی صورت گرفته است و ظرفیت توزین باسکول‌ها برای هر محور تا ۳۰ تن تعریف شده است.

حاج سیدعلیخانی تصریح کرد: حمل بار اضافه بر استاندارد تریلر‌ها و کامیون‌ها توسط برخی از رانندگان صدمه جدی به آسفالت و پل‌ها وارد می‌کند، لذا این باسکول‌ها قابلیت توزین تک تک محور‌های کامیون، کمرشکن و بوژی به صورت دینامیک واستاتیکی دارند و پس از توزین آخرین محور، وزن کل توسط نمایشگر بیرونی به راننده و پلیس اعلام می‌شود همچنین طبق معیار‌های مشخصی میزان صدمات وارده بر اساس کیلومتر طی شده محاسبه و مبلغ جریمه مشخص وبرگ آن به رانندگان خاطی تحویل می‌شود.

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان کرمان تصریح کرد: در شمال استان کرمان ۱۲ پاسگاه پلیس راه، کار نظارت بر ترافیک محور‌های برون شهری را مدیریت می‌کنند که طبق قانون وظیفه ساخت پاسگاه‌ها و تجهیز آن‌ها بر عهده وزارت راه و شهر سازی که در استان‌ها بر عهده اداره کل راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان است.
انتهای پیام/ی

جریمه رانندگانی که بار اضافه  بر میزان مشخص می زنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار