حبیبی گفت: با اجرای ۲۳ پرونده تصرف غیرمجاز حدود ۴۷۰۰ متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه با اخذ دستور قضایی رفع تصرف شد.

رفع تصرف ۴۷۰۰ متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه جاجرودبه گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)، راما حبیبی مدیر امور منابع آب شمیرانات اظهار کرد: با همکاری اکیپ گشت و بازرسی آب‌های سطحی این امور و با اجرای ۲۳ پرونده تصرف غیرمجاز حدود ۴۷۰۰ متر مربع از اراضی بستر و حریم رودخانه با اخذ دستور قضایی رفع تصرف شد.

وی با بیان اینکه این اقدام در راستای قانون توزیع عادلانه آب و برخورد با ساخت و سازهای غیرمجاز انجام شد، ادامه داد: در این عملیات با تخریب پل‌ها و دیوار کشی‌ها، آلاچیق‌ها و بناها آزادسازی بخشی از بستر و حریم مجاری آب‌های سطحی در مناطق مذکور صورت گرفت.

حبیبی درباره تملک این اراضی افزود: دریافت سند برای اراضی در حریم بستر رودخانه‌ها در دستور کار بوده و طی هماهنگی با اداره ثبت در استان تهران تعدادی سند صادر و الباقی در دست اقدام است.


بیشتر بخوانید: ۸۷ درصد از تالاب هورالعظیم آبگیری شد


مدیر امور آب شمیرانات بر ایمن نگه‌داشتن مسیر آب تاکید و خاطرنشان کرد: آب همیشه راه خود را پیدا می‌کند و بهتر است که این مسیر ایمن و باز بوده تا شاهد پس زدگی آب به معابر و خیابان‌های اصلی نباشیم.

حبیبی همچنین تصریح کرد: در راستای صیانت و حفاظت از رودخانه‌ها، مجاری آب‌های سطحی و جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در بستر و حریم رودخانه‌ها، گروه گشت و بازرسی به طور مداوم در حال گشت‌زنی در منطقه بوده و به محض برخورد با هرگونه تخلف، اقدامات لازم جهت جلوگیری و رفع تصرف صورت می‌گیرد.

مدیر امور آب شمیرانات در پایان خاطرنشان کرد: متخلفان مطمئن باشند که با هرگونه تخلف در زمینه آب‌های سطحی برخورد قاطع صورت خواهد گرفت.

گفتنی است، ماه گذشته در منطقه آهار شهرستان شمیرانات با دستور قضایی ۴۰ هزار متر اراضی رفع تصرف و هفت پل سنگین غیرمجاز تخریب و جمع آوری شده است.

 

انتهای پیام /

رفع تصرف ۴۰ هزار متر از اراضی شهرستان شمیرانات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار