امام جمعه ماهنشان گفت:برای ساز و کار جدیدی برای حفظ، توسعه، درآمدزایی و ارزش افزوده موقوفات باید ارائه شود .

ضرورت ارائه ساز و کار جدید برای حفظ، توسعه و درآمدزایی موقوفاتبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،امام جمعه ماهنشان گفت:برای ساز و کار جدیدی برای حفظ، توسعه، درآمدزایی و ارزش افزوده موقوفات باید ارائه شود فرهنگ وقف باید در تمام استان گسترش پیدا کند که این از رسالت‌های مهم اوقاف است. اوقاف باید از عملکرد اجرای نیت واقفین به نحوه احسن تبلیغ کند اداره اوقاف خیلی کار‌های مثبتی برای جامعه انجام می‌دهند که نیاز به اطلاع رسانی به مردم می‌باشد.

وقف یک موضوع مهم در جامعه اسلامی بوده و در توسعه اقتصاد اسلامی نیز نقش با اهمیتی دارد.

حجت الاسلام زاهدی پور با بیان اینکه به‌همین دلیل به مسئله وقف در نظام جمهوری اسلامی توجه شده و تشکیلات مورد قبولی در این زمینه وجود دارد گفت: البته احیا کردن همه موقوفات کار سختی است، اما شدنی است و باید نیت واقف در این حوزه عملیاتی شود تعدادی از موقوفات ماهنشان توسط بعضی از افراد تصرف شده یا بعضی از ادارات بدون در نظر گرفت شرعی در زمین موقوفه ساخت ساز کردن. به نظر می‌رسد تراکم وقف در بعضی نقاط استان قوی‌تر است و فرهنگ وقف باید در تمام استان گسترش پیدا کند که این از رسالت‌های مهم اوقاف است.

وی تصریح کرد:تبلیغ وقف محدود به ساعت خاص نمی‌شود و مسئولان و مبلغان باید به‌طور مستمر از این فضا استفاده کنند و به این مقوله مهم بپردازند تا این صدقه جاریه در سطح جامعه گسترش یابد.

امام جمعه ماهنشان گفت: وقف، مصداق حقیقی صدقه جاریه است و همت و حرکت عظیم تبلیغی وقف و حرکت عملی آن یعنی اجرای نیات واقفان باید گسترش و عمومیت پیدا کند.

وی ادامه داد:باید دقت شود کسانی که موقوفات در اختیارشان است چه ساختمان مسکونی، چه ملک تجاری و زمین کشاورزی باید حق و حقوق متصدیان وقف را پرداخت کنند.

حجت الاسلام زاهدی پور افزود: باید از طریق تشویق مردم به وقف و همچنین ادای صحیح وقف درمورد موقوفه اش سنت وقف را بیش از پیش در جامعه ترویج کرد.
 
انتهای پیام/ن
 

نقش وقف  در توسعه اقتصاد اسلامی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.