افزایش بی‌سابقه دما در کشور ژاپن تاکنون تلفات زیادی به دنبال داشته است.

موج بی‌سابقه گرما در گرما/۱۱ نفر کشته و ۵ هزار نفر بستری شدندبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، سازمان مدیریت بحران و آتش‌نشانی ژاپن اعلام کرد طی هفته گذشته به علت شدت گرما و بالا رفتن ناگهانی دما در این کشور دست‌کم ۱۱ نفر کشته و ۵ هزار و ۶۶۴ نفر راهی بیمارستان شدند.

بنا به بیانیه این سازمان، با افزایش دمای هوا تا ۳۵ درجه سلیسیوس از ۲۲ تا ۲۸ ژوئیه (۳۱ تیر تا ۶ مرداد) شمار افرادی که در بیمارستان بستری شدند سه‌ برابر شد.

آنگونه که در بیانیه این سازمان آمده، موج جدید گرما پس از آن رخ داد که در اوایل تابستان برای اولین بار طی ۳۰ سال گذشته دمای هوا به‌شدت پایین آمده بود.

به نوشته رسانه‌های ژاپنی در پی افزایش بی‌سابقه گرما برخی از قطار‌های شرق این کشور به علت هراس از به‌هم‌ریختگی خطوط ریلی سفر‌های خود را لغو کردند.

برخی مقامات ژاپنی نگران ادامه این روند در تابستان سال‌های آینده هستند. گرمای این‌چنینی هوا، با توجه به رقابت‌های المپیک سال ۲۰۲۰ که قرار است از ۲۴ ژوئیه تا ۹ اوت در ژاپن برگزار شود، به بحرانی برای مقامات این کشور تبدیل شده است. انتظار می‌رود دمای هوا همزمان با برگزاری المپیک به بیش از ۳۵ درجه سانتی گراد برسد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
خوش به حال ژاپنی ها دمای هوای خونه ما در شهرستان قیروکارزین فارس زیر اسپلیت 35 درجه هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۴ ۰۸ مرداد ۱۳۹۸
قابل توجه ترامپ كه ميگه رمين گرم نشده
آخرین اخبار