رئیس شورای شهر بیرجند و مسولین استانی به پای سخنان مردم نشستند و مطالبات انها را مورد بررسی قرار دادند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ، تقی زاده رئیس شورای شهر بیرجند در  دیدار مردمی در مسجد حضرت ابوالفضل در پاسخ به مطالبات مردم گفت: احداث فرهنگ سرا،پارک بزرگ جنگلی،پارک مهرشهر،کانال سجادشهر و احداث میدان اجتماعات از برنامه های امسال شورای شهر است.

او افزود: در جهت پس گرفتن زمین فضای سبز اقداماتی انجام شد که متاسفانه موضوعی بود که از دست شورا خارج شد و در حقیقت دادن زمین فضای سبز به تامین اجتماعی ظلمی بود که در حق مردم این منطقه صورت گرفت.

تقی زاده ادامه داد: درخواست های مردم در یکی دو روز آینده دسته بندی و به ادارات مرتبط فرستاده خواهد شد.

در ادامه جلسه جاوید شهردار بیرجند با بیان اینکه شرایط این سالهای از جهت اعتبارات حداقل است گفت: در شهر بیرجند 52 محله وجود دارد و این مشکلاتی که بیان شد تنها مرتبط به یک محله با پنج هزار نفر جمعیت بود.

او با بیان اینکه در بررسی های اولیه مکاتبات زیادی از مردم سایت اداری بیرجند در خصوص ایجاد فضای سبز توسط شهرداری دریافت شده است افزود: قبل از تحویل زمین فضای سبز در مکان پشت بیمارستان میلاد به سازمان تامین اجتماعی تمامی اعتبارات موردنیاز تامین و طراحی ها انجام شده بود و تا خواستیم کلنگ کار را بر زمین بزنیم گفتن اینجا مالک دارد.

شهردار بیرجند ادامه داد: زمین روبه روی مسجد حضرت ابوالفضل این محله با متراژ 2 هزار و 500 متر با کاربری فضای سبز تعریف شده است و ما امادگی این را داریم که کار احداث ان را از فردا اغاز کرده و در ظرف مدت دوماه به پایان برسانیم.

جاوید اضافه کرد : در بحث مسجد،شهرداری مالکیتی ندارد و در این خصوص شورای شهر باید مطالبه گری کند.

او اظهار کرد: در خصوص تنها ورودی و خروجی این محله نیز بررسی های لازم انجام خواهد گرفت و درصورت نیاز تعداد مکانهای ورود و خروج را افزایش خواهیم داد.

شهردار بیرجند با بیان اینکه اگر زمینی در اختیار شهرداری قرار بگیرد گفت: همزمان با احداث فضای سبز قول میدهیم کار ایجاد مرکز خرید را هم انجام دهیم.

جاوید در خصوص بحث پایان کار گفت: تعاونی های مربوطه باید پیگیری کنند و شهرداری،شورای شهر و اداره راه و شهرسازی در این زمینه حقی ندارند و خود ما نیز از این تعاونی ها به علت عدم وصول حق و حقوق شهرداری شاکی هستیم.

شهردار بیرجند به اقدامات دیگری که در دست مطالعه درخصوص شهر بیرجند است نیز اشاره کرد و گفت: در محدوده میدان ابوذر،در حال کار بر روی احداث میدان مرکزی با متراژ 11هکتاری هستیم که نیمی از آن شامل مجموعه اداری و نیم دیگر را مجموعه رفاهی تشکیل خواهد داد.

در پایان نیز شهردار بیرجند گفت: تحولات را در دوماه اینده در سایت اداری شاهد خواهیم بود و پیرو این جلسه،جلسه ای دیگر توسط اعضای شهرداری و شورای شهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام / ط ا

حضور مسولین استانی در بین مردم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.