مراسم خواهر خواندگی تفرش با خامنه عید غدیر برگزار می‌شود.

حمیدرضا فراهانی فرماندار تفرش در حاشیه مراسم انتصاب رئیس ستاد غدیر شهرستان تفرش در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اراک؛ از   خواهر خواندگی شهرستان تفرش  استان مرکزی با شهر خامنه استان آذر بایجان شرقی خبر داد.

فراهانی افزود: مقرر شد بحث خواهر خواندگی شهر تفرش و شهر خامنه در دستور کار ستاد غدیر قرار گرفته و در روز عید غدیر با حضور مسئولان استانی این مراسم برگزار شود.

حجت الاسلام حاجی پور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی هم در این مراسم ضمن بیان اهمیت عید سعید غدیر و نماز جمعه بر نامگذاری یک بلوار به نام غدیر در شهرستان تفرش و تشکیل انجمن مردمی مناسبت‌ها و ضرورت‌ها تاکید کرد.

در این مراسم که با حضور حجت الاسلام حاجی پور رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه استان مرکزی وحجت الاسلام مرادی دبیرستاد نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در استان مرکزی برگزار شد حجت الاسلام میرزایی امام جمعه تفرش به عنوان رئیس ستاد نمایندگی بنیاد بین المللی غدیر در شهرستان تفرش منصوب شد.

آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب محور  خواهر خواندگی تفرش با خامنه

دلیل خواهر خواندگی تفرش استان مرکزی با شهر خامنه استان آذر بایجان شرقی این است که آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب زاده شهر خامنه هستند و اجداد ایشان در شهرستان تفرش زندگی می‌کرده اند که از جمله آن‌ها امامزاده بزرگوار حضرت سلطان سید محمد مدفون در شهرستان تفرش هستند.

گزیده‌ای از فرمایشات رهبر معظم انقلاب در تاریخ ۱۳۷۹/۰۸/۲۷ در جریان سفر به استان مرکزی در اجتماع پرشور مردم تفرش؛

«برای من روز بسیار خوبی است که توفیق پیدا کردم پس از سال‌های طولانی این شهر را که زادگاه و پروشگاه سلسله پدران ماست را از نزدیک زیارت کنم. هر چه انسان در طول تاریخ نظر بیافکند، این سرزمین را سرشار از استعداد‌های بزرگ و انسان‌های با ارزش مشاهده می‌کند، در همه رشته‌هایی که برای مردم این دوران‌ها مطرح بوده است. درعلوم مختلف، در ادبیات، در سیاست، پدران ماهم در همین منطقه قرن‌ها زندگی می‌کردند.
من حالا به زیارت امامزاده بزرگوار حضرت سلطان سید محمد مشرف شده بودم. ایشان در راس سلسله‌ی سادات حسینی هستند. حضرت سلطان محمد پدر سلطان سید احمد است که در هزاوه مدفونند و این بزرگوار فرزند با چهار واسطه، می‌رسد به امام سجاد (ع) که این مزار این بزرگوار مشهد حضرت سید محمد است، ایشان به شهادت رسیده اند.»

تفرش با خامنه خواهر خوانده می‌شوند

انتهای پیام / ج

مراسم خواهر خواندگی تفرش با خامنه عید غدیر برگزار می‌شود

برچسب ها: استانداری ، عید غدیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.