وزیر امور خارجه آمریکا اعلام کرد ­دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور می‌خواهد نظامیان آمریکایی را پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ از افغانستان به آمریکا بازگرداند.

ترامپ تا پیش از انتخابات سعی در خارج کردن نظامیان آمریکایی از افغانستان داردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از خبرگزاری فرانسه، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا روز دوشنبه اعلام کرد ­دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور این کشور می‌خواهد نظامیان آمریکایی را پیش از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ این کشور از افغانستان به آمریکا بازگرداند.

وزیر امور خارجه آمریکا در پاسخ به سوالی در گفت‌وگو با سازمانی موسوم به باشگاه اقتصادی واشنگتن (Economic Club of Washington) درباره این که آیا وی به کاهش نیرو‌ها در افغانستان پیش از انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا امیدوار است یا خیر، گفت: «این دستور العملی است که من از رئیس‌جمهور آمریکا دریافت کرده ام.»

پمپئو افزود: «این (دستور العمل) بدون ابهام، (درباره) پایان دادن به جنگ بی پایان، آغاز عقب نشینی بوده است.»

ترامپ پیش از انتخاب شدن به ریاست جمهوری در سال ۲۰۱۶ عقب نشینی نیرو‌های آمریکایی از افغانستان را که طولانی‌ترین جنگ آمریکا به شمار می‌رود، وعده داده بود. اما وقتی که ترامپ به قدرت رسید، پذیرفت نظامیان آمریکایی را به این کشور اعزام کند و در حال حاضر حدود ۱۴ هزار نظامی آمریکایی در افغانستان حضور دارند.

با وجود این، آمریکا گفت‌وگو ی مستقیم بی سابقه‌ای را با طالبان به امید دست یافتن به توافقنامه‌ای که عقب نشینی از افغانستان را اعلام کند، آغاز کرده است و دونالد ترامپ، بار دیگر تمایل به پایان دادن به جنگ بی پایان را به منظور ورق زدن صفحه مداخلات پر هزینه آمریکا در خارج مطرح کرده است.

مایک پمپئو با ابراز خوش بینی اطمینان داد مذاکرات، دستیابی به پیشرفت‌های واقعی را امکان پذیر کرده است.

به نظر می‌رسد با نزدیک شدن انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که برای پایان ماه سپتامبر پیش بینی شده است و رقابت‌ها در آمریکا برای وارد شدن به کاخ سفید، واشنگتن مصمم است به این گفت‌وگو ‌های صلح سرعت ببخشد.

زلمای خلیل زاد، مذاکره کننده آمریکایی در حال حاضر در کابل، پایتخت افغانستان به سر می‌برد و در روز‌های آینده به دوحه، پایتخت قطر برای شرکت در مذاکرات جدید با طالبان عزیمت خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار