سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت درگیری مهاجمان مسلح با نیرو‌های امنیتی افغان در دفتر جریان سیاسی روند سبز در کابل پس از حدود ۶ ساعت درگیری و با کشته شدن آخرین مهاجم مسلح پایان یافت.

درگیری‌ها در پایتخت افغانستان پایان یافتبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، درگیری مهاجمان مسلح و نیرو‌های امنیتی افغان در کابل پایان یافت.

نصرت رحیمی، سخنگوی وزارت کشور افغانستان گفت درگیری مهاجمان مسلح با نیرو‌های امنیتی افغان در دفتر جریان سیاسی روند سبز در کابل پس از حدود ۶ ساعت درگیری و با کشته شدن آخرین مهاجم مسلح پایان یافت.

تاکنون فرد یا گروهی مسئولیت این حمله را بر عهده نگرفته است، اما نصرت رحیمی طالبان را در این زمینه متهم کرد.

ارگ ریاست جمهوری افغانستان هم با صدور بیانیه‌ای گفت: «تروریست‌های فتنه‎گر و دشمنان افغانستان در ادامۀ جنایات خود روز یکشنبه با انجام حملۀ تروریستی در یکی از نقاط غیرنظامی شهر کابل، شماری از هموطنان ما را شهید و زخمی کردند.»

رئیس‌جمهور افغانستان گفت: «مردم افغانستان روز یکشنبه شاهد آغاز مبارزات انتخاباتی بودند که نشان‌دهندۀ عزم راسخ این ملت برای خاتمه جنگ و تامین ثبات است و تروریست‌ها و حامیان آنان با انجام این‌گونه حملات بزدلانه هرگز عزم ملت افغانستان را نمی‌توانند تضعیف کنند، بلکه موجب نفرت و انزجار بیشتر خواهند شد.»

وزارت بهداشت افغانستان کشته شدن ۲ نفر و مجروح شدن ۲۵ نفر را در انفجار و درگیری روز یکشنبه کابل تایید کرده است.

عصر روز یکشنبه ۴ مهاجم مسلح پس از انفجار یک‌خودروی مملو از موادمنفجره توسط عامل انتحاری به ساختمان روند سبز افغانستان حمله کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار