معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهورگفت: با توجه به اینکه میزان بهره مندی بانوان از خدمات کمتر از مردان بوده است باید برای تحقق عدالت جنسیتی برنامه ریزی بیشتری داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،معصومه ابتکارمعاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور در نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خراسان شمالی با بیان اینکه دست یابی زنان به اشتغال به معنای بیکار شدن مردان و یا از هم گسیخته شدن خانواده نیست گفت: باید با برنامه ریزی‌های درست، فرصت‌های اشتغال برای زنان ایجاد شود.

ابتکار افزود: در سطح ملی، برنامه ریزی‌هایی برای توسعه انجام شده است، اما در عمل به علت‌های مختلف دسترسی زنان به برخی از خدمات ناچیز بوده یا اصلا امکان پذیر نبوده است.

وی تصریح کرد: وقتی گفته می‌شود دوسوم کودکان بازمانده از تحصیل دختران هستند این نشان می‌دهد که برخی نگاه‌ها و فرهنگ‌ها سبب شده تا دستیابی بانوان به برخی خدمات به دشواری و سختی میسر شود.

ابتکار با اشاره به بیکاری بالای بانوان دانش آموخته دانشگاهی و پایین بودن سرانه فضای ورزشی برای بانوان گفت: کم تحرکی یکی از مشکلات شهرنشینی است که دامن گیر شده، اما در این میان، برای زنان بیشتر سبب مشکل و بیماری شده است.


معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهوربا اشاره به ابلاغ سند شاخص‌های عدالت جنسیتی اظهار کرد: سال گذشته کلیات این سند ابلاغ و شاخص‌های عدالت در بخش‌های مختلف برای بانوان به استان‌ها ابلاغ شده است و از استانداران انتظار می‌رود در این زمینه پیگیر باشند.

وی با اشاره به تصویب سند ارتقای وضعیت زنان در خراسان شمالی گفت: تمام اعضا در این نشست به این سند رای دارند و تلاش داریم تا برای آسیب ها، تهدید‌ها و فرصت‌های قشر بانوان استان برنامه داشته باشیم و به سمت تحقق عدالت جنسیتی پیش برویم.

وی افزود: همه باید برای اجرایی شدن این سند تلاش داشته باشند و بخش خصوصی هم باید در این زمینه وارد شود.

معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور با تاکید بر لزوم حضور زنان در مدیریت‌ها و با اشاره به اینکه اکنون ۴۱ درصد از کارمنان دولت را بانوان تشکیل می‌دهند افزود: بر اساس رویکرد دولت، باید تا پایان دولت دوزادهم ۳۰ درصد از مناصب در اختیار بانوان باشد که باید برای آن برنامه ریزی شود.

انتهای پیام/ ر

برای تحقق عدالت جنسیتی برنامه‌ریزی شود

برچسب ها: هیئت دولت ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.