معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: از مجموع دختران جامعه حدود ۴ درصد از تحصیل بازمانده‌اند که این نشان می‌دهد پوشش تحصیلی در کشور خوب است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده از اجرای طرح آموزش زنان روستایی و عشایری با همکاری نهضت سوادآموزی با هدف نبود هیچ دختر بازمانده از تحصیل در کشور خبر داد.

ابتکار افزود: هم اینک این مساله در برخی مناطق مرزی و روستایی مشاهده می‌شود که نیازمند برنامه ریزی برای کاهش این درصد هستیم.

او با بیان اینکه یک دختر بازمانده از تحصیل نیز حائز اهمیت است، خاطرنشان کرد: تمام تلاش خود را به کار بسته ایم تا هیچ دختر و پسری از تحصیل باز نماند.

ابتکار با اشاره به توجه دولت به امر توان افزایی زنانی که نیازمند کار و اشتغال و کسب مهارت هستند، اظهار داشت: طرح مهارت افزایی زنان سرپرست خانوار در مناطق پرآسیب از مرحله آموزش و ارتقای مهارت‌های عمومی تا بازاریابی و فروش کالا و خدمات نیز در حال اجرا است.

او به اجرای طرح تاب آوری زنان در خراسان شمالی نیز اشاره کرد و گفت: امسال نیز این طرح در گستره وسیع‌تر اجرا می‌شود و مشارکت سازمان‌های مردم نهاد نیز در آن بسیار مورد توجه است.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده افزود: نشستی برای ارتقای توان سازمان‌های مردم نهاد و حضور بهتر آن‌ها در عرصه‌های اجتماعی ارائه شده که مورد حمایت قرار می‌گیرد.

او از خراسان شمالی به عنوان استانی با زیرساخت‌های خوب و سرمایه انسانی بسیار ارزشمند یاد کرد و گفت: با توجه به ظرفیت‌های این استان، طرح تدوین سند ارتقای وضعیت زنان استان در آن اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/ ر

بازماندن  دختران کشور از تحصیل 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.