معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور گفت: ایجاد اشتغال برای بانوان به ویژه بانوان روستایی و سرپرست خانوار از برنامه‌هایی است که با همکاری ادارات کار در استان‌ها اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ، معصومه ابتکار معاون امور بانوان و خانواده رئیس جمهور در نشست شورای اداری استان گفت: با توجه به وضعیت جمعیتی استان‌هایی مانند خراسان شمالی، برنامه ارتقای تاب آوری بانوان به اجرا درآمد که برای تکمیل و استمرار این برنامه در سال آینده نیز قرارداد‌هایی منعقد شده است.

ابتکار افزود: این آمادگی را داریم که امسال به صندوق‌های اعتباری خرد بانوان کمک کنیم و تسهیلات خاصی برای اشتغال بانوان روستایی پیش بینی شده که به‌زودی اعلام می‌شود.

وی اظهار کرد: دولت موضوع آموزش و مهارت افزایی زنان روستایی را نیز در نظر دارد که بخش رسمی نظام آموزشی آن توسط مراکز فنی و حرفه‌ای و دانشگاه علمی و کاربردی انجام می‌شود و همچنین برگزاری کلاس‌های مهارت افزایی و توسعه کسب و کار با هدف تربیت نیرو‌های توانمند و افزایش توانمندی در میان زنان در دست اجرا است.

معاون امور بانوان و خانواده رئیس‌جمهور از ارائه ۸ لایحه برای ارتقای حمایت از زنان در مجلس، دولت و قوه قضاییه خبر داد و گفت: قوانین حوزه زنان در کشور مناسب است و البته برخی قوانین باید اصلاح شود و قوانینی نیز اصلاح شده است و هم اکنون قوانین حمایتی خوبی داریم.

رونمایی از طرح بانوی آب، بازدید از بند نسوان زندان بجنورد و نیز طرح‌های اشتغال بانوان در شهرستان‌های شیروان و فاروج از دیگر برنامه‌های این سفر یکروزه است.

انتهای پیام/ ر

برای اشتغال بانوان روستایی برنامه داریم

برچسب ها: هیئت دولت ، خانواده
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.