رییس پلیس راه استان ایلام گفت:در ۴ماه اول امسال ۲۹‌درصد کاهش تصافات جاده‌ای در استان بوده که نشان دهنده‌ی ترویج فرهنگ ترافیک دربین مردم بوده است.

۲۰درصد تلفات انسانی درایام اربعین است/کاهش ۲۹‌درصدی آمار تصادفات در۴ماه اول سال جاریبه گزارش خبر نگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ;سرهنگ رضا همتی زاد رییس پلیس راه استان ایلام گفت:در ۴ماه اول امسال  شاهد کاهش ۲۹درصدی تصافات جاده‌ای در استان بوده ایم که نشان می‌دهد، رسانه تاثیر خوبی در رشد و فرهنگ سازی ترافیک در بین مردم داشته است.

همتی زاد افزود: استان ایلام رتبه ۳درصدی کاهش تلفات را در راه‌های روستایی به خود اختصاص داده است.

او در ادامه گفت:در بحت ترافیک،۸۵درصد سهم افزایش تصادفات را نیروی انسانی به خود اختصاص می‌دهد.

همتی زاد با اشاره به اینکه ۲۰درصد تخلفات جاده‌ای در ایام اربعین رخ می‌دهد بیان کرد:در صدد هستیم که طرح ترافیک را در ایام اربعین سنگین کرده که شاهد تصادفات نباشیم، این طرح توسط راهور ناجا تصویب شده سپس در ایلام اجرایی می‌شود.

رییس پلیس راه استان عنوان کرد:در استان ایلام ۳۸۰۰کیلومتر راه وجود دارد که از این ۳۸۰۰کیلومتر راه، محور‌های پنج گانه و راه‌های اصلی بیشترین تردد‌ها را دارند.

۱۰درصد افزایش تردد در ایلام

رییس پلیس راه استان ایلام گفت:هر ساله ۱۰درصد افزایش تردد نسبت به سال گذشته در راه‌های استان وجود دارد که ببشترین تردد‌ها در محور‌های سرابله، ایلام، مهران، دهلران هستند همچنین بیشترین آمار تصادفات در این محور‌ها رخ می‌دهد.

او  یاداور شد:محور مهران به سمت دهلران بحرانی‌ترین محور در بحت سرعت غیر مجاز است.


ایلام رتبه اول کشور در شدت تصادفات را دارد

همتی زاده اظهار داشت:استان ایلام رتبه اول کشور را در بحث شدت تصادفات جاده را داراست، همچنین علت عمده این تصادفات سرعت غیر مجاز است که ۴۰درصد تصادفات را به خود اختصاص می‌دهد.
او ادامه داد:در این زمینه اقدامات خوبی انجام گرفته است و مکاتبات متعددی از طریق استانداری، راهداری، راه و شهر سازی، در زمینه جداسازی محور‌های مواصلاتی انجام شده است.

رییس پلیس را استان ایلام در اذعان داشت:۵دستگاه خودرو نامحسوس در جاده عای استان قرار داریم که با تخلفات حادثه ساز برخورد کنند همچنین ۱۴دوربین ثبت تخلف در جاده‌های استان فعال هستند که در این راستا در صدد هستیم در سال ۹۹ارتقا پیدا کنند.

همتی زاده افزود:‌۳۱درصد آمار تصادفات به علت خستگی، خواب آلودگی، واژگونی و سرعت غیر مجاز است که بیشترین امار تصادفات در فصل تابستان به ترتیب مربوط به خودروی سواری با ۵۹درصد، موتور سیکلت ۲۰درصد، وانت ۱۱ درصد و کامیون ۹درصد بوده است.

او در بحث انضباط بخشی و ارتقاء فرهنگ ترفیک تاکید کرد و گفت :در بحث انضباط بخشی رانندگان باید به چند نکته توجه ویژه داشته باشند؛ حرکت بین خطوط، رعایت حق تقدم، عبور عابرین پیاده در نقاط تعیین شده، ضرورت بستن کمربند ایمنی در جاده است.

انتهای پیام/با

تصویب طرح ترافیک اربعین در پلیس راهور ناجا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.