مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور در زنجان گفت:میزان اهدای خون و فراورده‌های خونی ۷ برابر مصرف کشور است.

افتتاح پانزدهمین مرکز پلاسمافرزیس خون کشور درزنجانبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،پانزدهمین مرکز پلاسما فرزیس خون کشور با حضور مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور در زنجان افتتاح شد.
 
مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور با اعلام اینکه در کشور دو میلیون و یکصد هزار واحد اهدای خون و سه و نیم میلیون خون و واحد فرآورد‌ه های خونی داریم گفت:مراکز پلاسما فرزیس برای تامین پلاسمای مورد نیاز کشور و خودکفا شدن کشور راه اندازی می‌شود.

دکتر پور فتح الله با بیان اینکه در سال‌های اخیر دغدغه کمبود خون و فرآورده‌های خونی در کشور وجود نداشته است گفت: میزان اهدای خون و فراورده‌های خونی ۷ برابر مصرف کشور است.

وی با اشاره به اینکه یکی از فریند‌های که در دنیا انجام می‌شود اهدای اجزای کامل خون است گفت: مصرف پلاکت در دنیا و کشور ما به شدت در حال افزایش است .

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه با راه اندازی این مراکز اهدا کننده جزء مورد نظر برای بیمار همچون پلاکت را اهدا می‌کند. گفت: مصرف پلاکت ما در چند سال اخیر از ۴۰۰ هزار واحد به یک میلیون و دویست هزار واحد رسیده است..

دکتر پور فتح الله با اعلام اینکه تاکنون ۵۰ هزار داوطلب در کشور برای سلول‌های بنیادی پذیره نویسی شده اند افزود: به زودی با راه اندازی آزمایشگاه سلول‌های بنیادی از ۵۰ هزار نفر دیگر نیز ثبت نام انجام می‌شود.

وی گفت: با راه اندازی مراکز پلاسما فرزیس در کشور پارسال از خروج بیش از ۱۷ میلیون دلار ارز از کشور برای ساخت دارو جلوگیری شد.
 
انتهای پیام/ن
 
 

پانزدهمین مرکز پلاسمافرزیس خون کشور در زنجان افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.