در دیدار مدیرکل سازمان انتقال خون استان و مدیرکل صداوسیما بر فرهنگ سازی شایسته برای ترویج سنت حسنه اهدای خون تأکید شد.

ضرورت فرهنگ سازی شایسته برای ترویج سنت حسنه اهدای خونبه گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان،مدیرکل صداوسیما در این دیدار، اهدای خون را یک عمل پسندیده با اجر دنیوی و اخروی دانست که فواید بی نظیری برای سلامتی افراد به همراه دارد.

 لطیفی با اشاره به اینکه اهدای خون یکی از شاخصه‌های مهم پیوند با همنوع، احساس مسوولیت، نجات زندگی و کسب رضایت پروردگار است، تصریح کرد: با اهدای خون می‌توان زندگی دوباره را به بیماران نیازمند به ارمغان آورد چرا که اهدای خون سالانه می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را نجات دهد و به بیماران، فرصت زندگی دوباره ببخشد.

رئیس رسانه استانی افزود: نوعدوستی، حس همدلی و انگیزه مسؤولیت‌پذیری اجتماعی در افراد داوطلب اهدای خون بیشتر مشاهده می‌شود لذا با شناسایی و معرفی افراد نوع‌دوست و اهداکنندگان مستمر خون از صداوسیما می‌توان علاوه بر گسترش فرهنگ اهدای خون، مهرورزی و همدلی را بسط و توسعه داد.

مدیرکل انتقال خون استان هم با اشاره به نقش رسانه‌ها در ترویج فرهنگ اهداء خون، از توجه صداوسیما به این مقوله مهم و انسانی تشکر کرد.

دکتر اسدی افزود: امروز پلاسمای مازاد بر مصارف بیمارستانی تبدیل به مشتقات دارویی می‌شود و کاهنده آلام بیماران نیازمند به این دسته از دارو‌های ویژه است.

وی از صداوسیما بعنوان همراه و کمک حال سازمان انتقال خون یاد کرد و افزود: اهداکنندگان خون یاران ما هستند و انتظار داریم در کنار اهدای خون مستمر، با همکاری بیش از پیش شبکه اشراق، مبلغ و پیام رسان فرهنگ اهدای خون در جامعه باشند.
 
انتهای پیام/ن

 

دیدار مدیرکل سازمان انتقال خون استان و مدیرکل صداوسیما

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.