سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه علت گرانی گوشت مرغ را کاهش جوجه‌ریزی در مناطق گرمسیر دانست وگفت : این کمبود کشوری است و تنها در استان کرمانشاه نیست.

به گزارش     گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمد‌صادق تنهایی سرپرست مدیریت توسعه بازرگانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به چند نرخی بودن قیمت مرغ در سطح بازار، گفت : بنا به اعلام مصوبه تنظیم بازار کشور قیمت هر کیلو مرغ ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان اعلام شده و با فروشندگان بیشتر از قیمت اعلام شده برخورد می‌شود.

وی گفت : جهاد کشاورزی، صنعت و معدن و تعزیرات پیگیر عرضه مرغ در بازار هستند و هر جا تخلفی باشد در گرانفروشی و عرضه و ذبح مرغ زنده در بازار برخورد می‌شود.

وی با بیان اینکه کمبود مرغ کشوری است و تنها در استان کرمانشاه نیست، علت گرانی مرغ را فصل گرما و نبود جوجه‌ریزی در مناطق گرمسیری عنوان کرد و افزود: نهایتا تا نیمه شهریورماه و خنک شدن هوا در مناطق گرمسیری جوجه‌ریزی نخواهیم داشت.

تنهایی در فصل گرما تقاضا گوشت مرغ را بیشتر از عرضه در بازار دانست و افزود: با خنک شدن هوا و فصل جوجه ریزی قیمت‌ها شکسته و متعادل می‌شود.

این مسؤول در پایان تاکید کرد: فعلا در هیچ استان کشور گوشت قرمز و مرغ به قیمت تعاونی عرضه نمی‌شود و در صورت مشاهده فروش مرغ با قیمت بیش از قیمت مصوب برخورد قانونی خواهیم داشت .

 

 

انتهای پیام/د

اعلام مصوبه تنظیم بازار قیمت مرغ

 

برچسب ها: صنعت ، صادرات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.