اتمام دور اول سم پاشی منهول‌های شبکه فاضلاب خوی

ناظر شبکه و تصفیه خانه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوی گفت:دور اول سم پاشی منهول‌های شبکه فاضلاب به اتمام رسید.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ، تقی پاشایی ناظر شبکه و تصفیه خانه فاضلاب شرکت آب و فاضلاب خوی گفت: سم‌پاشی منهول‌های فاضلاب طی دو مرحله در سال انجام میگیرد که مرحله اول با سمپاشی حدود ۷ هزار و ۴۰۰ منهول به پایان رسیده است.
 
 پاشایی افزود: یکی از مشکلات بهره برداری شبکه‌های فاضلاب وجود حشرات موذی است که روش‌های گوناگونی جهت حذف این حشرات موذی وجود دارد که یکی از روش‌ها سمپاشی مبیا شد.
 
اودرخصوص روش مورد اجرا توسط این شرکت گفت: در حال حاضر روشی که در خوی به انجام می‌رسد حذف حشرات موذی به وسیله سمپاشی است که طی مطالعات صورت گرفته و تجربیات سنوات گذشته، بیشترین تأثیر سمپاشی در حذف سوسک‌ها در زمان تخم ریزی آن‌ها در ماه‌های گرم سال بوده که فرآیند سمپاشی نیز بر همین اصل بنا شده است.
 
ناظر شبکه فاضلاب و تصفیه خانه شرکت افزود: سالی دومرتبه سم پاشی منهول‌های فاضلاب شهرخوی را در دستور کار قرار دارد. پاشایی بیان کرد: شرکت‌های آبفا طبق اساسنامه نسبت به سم پاشی خطوط جمع آوری فاضلاب شهری و منهول‌ها تا انتهای شبکه فاضلاب که همان سیفون فاضلاب ورودی واحد‌های مسکونی است مسئول هستند و در قبال سم پاشی درون واحد‌های مسکونی هیچ گونه مسئولیتی ندارند.
 
او گفت: همه ساله از سوی شرکت آبفا خوی تمامی منهول فاضلاب با درنظر گرفتن پارامتر‌هایی همانند نوع حشره و نوع سم در ۶ ماهه اول در سطح شهر خوی سم پاشی می‌شود که تأثیر بسزایی در ارتقای بهداشت عمومی جامعه دارد.
 
پاشایی ادامه داد: سمی که به منظور مبارزه با حشرات موذی مورد استفاده قرار می‌گیرد حداقل آلایندگی را برای طبیعت به همراه دارد.
 
او در پایان گفت: در اجرای این عملیات تمام جوانب و نکات ایمنی برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست انجام می‌شود و جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد.
 
انتهای پیام/م

 

سم پاشی منهول‌های شبکه فاضلاب خوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.