همزمان با سفر رئیس جمهور به آذربایجان غربی؛

۶ پروژه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه افتتاح می‌شود

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان،۶ پروژه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه افتتاح می‌شود.

فرهاد سرخوش مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، گفت: همزمان با سفر ریاست محترم جمهور و اعضای هیئت دولت به استان آذربایجان غربی ۶ پروژه در حوضه آبریز دریاچه ارومیه به بهره برداری می‌رسد.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی گفت: برای افتتاح این پروژه ها، ۲۸۸ میلیارد تومان از محل اعتبارات ستاد احیای دریاچه ارومیه هزینه شده است.

سرخوش با اشاره به پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای استان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه گفت: اتصال کانال جلدیان به سد چپرآباد اشنویه به طول ۲۳ کیلومتر، ساماندهی رودخانه کانی رش پیرانشهر به طول ۱۱ کیلومتر و لای روبی رودخانه گدار نقده به طول ۱۷ کیلومتر از مهمترین پروژه‌های شرکت آب منطقه‌ای استان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است که برای بهره برداری از این پروژه‌ها ۲۷۴ میلیارد تومان اعتبار هرینه شده است.

وی ادامه داد: افتتاح تصفیه خانه شهرک گلمان ارومیه و پروژه سد انتقال پساب تصفیه خانه شهرک گلمان به طول ۳ کیلومتر با دبی سالانه ۲ میلیون متر مکعب از مهمترین پروژه‌های شرکت آب و فاضلاب استان در حوضه آبریز دریاچه ارومیه است که برای افتتاح این پروژه‌های نیز ۴۱ میلیارد تومان هزینه شده است.

مدیر دفتر استانی ستاد احیای دریاچه ارومیه در آذربایجان غربی تصریح کرد: افتتاح شبکه فرعی و زهکشی روستا‌های قم قلعه و دریاس در شهرستان مهاباد با مساحت بالغ بر ۹۲۲ هکتار با هزینه ۲ میلیارد و ۱۷۰ میلیون تومان از دیگر طرح‌های افتتاحی در این سفر است.

انتهای پیام/م

افتتاح پروژه های حوضه آبریز دریاچه ارومیه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.