نماینده اصفهان گفت: پنهان‌کاری در حقوق مسئولان معنایی ندارد و معضلاتی مانند حقوق نجومی و برخی فسادها به دلیل عدم عمل به قانون و پنهان‌کاری اتفاق افتاد.


پنهان‌کاریِ حقوق مسئولان معنایی ندارد/ حقوق‌های نجومی و فسادها به دلیل رعایت نکردن قانون و پنهان‌کاری اتفاق افتادحمیدرضا فولادگر نماینده مردم اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سامانه شفافیت حقوق و مزایای مسئولان، اظهار کرد: طبق ماده ۲۹ برنامه ششم توسعه باید شفاف‌سازی در نظام پرداخت کشور ایجاد شود.

وی افزود: در تمامی کشور‌های دنیا، پرداخت حقوق مدیران دولتی مبنا داشته و شفاف است، چرا که پنهان‌کاری در حقوق مسئولان معنایی ندارد.

فولادگر تصریح کرد: معضلاتی مانند حقوق‌های نجومی و برخی فساد‌هایی که اخیرا صورت گرفت، به دلیل این است که بر مبنای قانون عمل نشده و پنهان‌کاری صورت گرفته است.

نماینده مردم اصفهان ادامه داد: قرار بود که دولت سال گذشته سامانه شفافیت حقوق و مزایای مسئولان را راه‌اندازی کند، اما متأسفانه تا امروز این مهم عملیاتی نشده است.

وی گفت: لازم است که پس از استقرار این سامانه قابلیت دسترسی آن برای عموم جامعه امکان‌پذیر باشد.

فولادگر تصریح کرد: طبق تبصره ماده ۲۹ قانون برنامه ششم توسعه، اگر مسئولی از ارائه اطلاعات خود در سامانه ممانعت کرد، این امر استنکاف از قانون طلقی شده و به مجازات‌هایی مانند انفصال از خدمت محکوم خواهد شد.

نماینده مردم اصفهان افزود: امیدواریم که این سامانه در آخرین سال مجلس دهم راه‌اندازی شود که اگر مواردی مانند استنکاف و تخلف وجود داشت، بتوانیم آن را به قوه قضائیه اعلام کنیم تا مجازات‌های لازم پیش‌بینی شود.

وی در پایان گفت: طبق ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی، مجلس می‌تواند استنکاف از این قانون را به صحن علنی بفرستد تا در قوه قضائیه خارج از نوبت بررسی شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۱:۴۲ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
انشالاه که اقای لاریجانی قبول کنه همکاری کنه
-
عباس گودرزی
۰۹:۵۳ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام پنهان کاری یعنی چه ؟ وقتی قوانین شفاف باشد . نرم افزار طراحی فیش طبق چارت طراحی شده صادر گردد ، حتی سقف اضافه کاری با دستمزد ساعتی آن مشخص باشد و کنترل و نظارت بر اعتبارات سیستمی گردد، مالیات بر درآمد افراد بر اساس دریافت ها و پلکانی معنا دار تعریف شود و از شماره حساب فرد در سال مستقیم ،مالیات بر در آمد کسر گردد . دیگر نه نجوم را می بینیم و نه نجومی بگیر خواهیم داشت . این همه مشکل رانت ، اختلاس ، دزدی ، قاچاق قوانین ناقص است چون خیلی از نمایندگان متاسفانه بجای تفکر بر حل مسائل ، پاک کردن صورت مسئله را بلدند . پس بیندیشید و به فکر قوانین شفاف باشید . اگر هم بلد نیستید بنده راه برونرفت را برایتان تشریح کنم .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۷ ۰۷ مرداد ۱۳۹۸
ما شفافیت میخاهیم
آخرین اخبار