مدیر دفتر قرآن و عترت ایلام از فعالیت ۱۵۰۰ فعال قرآنی در استان خبر داد.

تربیت ۱۵۰۰ فعال قرآنی در ایلام

عیدی مدیر دفتر قرآن و عترت ایلام در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ گفت: پای‌بندی به آداب و رسوم دینی یکی از مهمترین انگیزه‌ها برای حضور در فعالیت‌های قرآنی است هر چند در سنین کودکی و نوجوانی انگیزه‌های تشویقی از جمله جایزه و اردو می‌تواند بسیار اثرگذار باشد که این مساله را به وضوح طی سال‌های گذشته و در استقبال کودکان و نوجوانان استان ایلام شاهد بودیم.

وی ادامه داد: از سال ۹۰ آزمون قرآنی در ۳۰ رشته قرآنی در سراسر کشور در ۴ موضوع حفظ قرآن، تفسیر قرآن، ادعیه و عترت اهل بیت برگزار می‌شود و در استان ایلام نیز افراد زیادی در این آزمون شرکت می‌کنند.

عیدی افزود: در استان ایلام ۱۵۰۰ فعال قرآنی که از این تعداد حدود ۱۰۰ قاری شاخص در عرصه‌های بین المللی در ۵۰ موسسه قرآنی که ۲۰ موسسه فعال و مابقی نیمه فعال یا در قالب فعالیت‌های خانگی هستند در حال فعالیت هستند.

وی با اشاره به فعالیت این موسسات در دو حوزه قرآن و عترت است، بیان کرد: در بخش عترت، دوره‌های نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه در کانون برگزار می‌شود و آموزش‌ها در حوزه تبلیغ و ترویج، حفظ، تفسیر، سیره ائمه، روخوانی، روان خوانی، فهم زبان در موسسات آموزش داده می‌شود. در قالب هنر‌های تجسمی با موضوع قرآن و عترت، نمایشگاه‌های مختلف برگزار می‌شود.

وی اظهار کرد: علاوه بر کلاس‌های مذکور، دوره‌های اخلاق وی قرآنی، کرسی‌های تلاوت و رشته‌های ورزشی ویژه کودکان و نوجوانان در این مجموعه‌ها برگزار می‌شود.

مدیر دفتر قرآن و عترت ایلام با اشاره به اینکه بیشتر حافظان قرآن خانم‌ها هستند عنوان کرد:خانه‌های قرآنی در کل استان به خصوص روستا‌ها و حاشیه شهر در حال فعالیت هستند.

انتهای پیام/ د

۱۰۰ قاری شاخص در عرصه‌های بین المللی در ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.