وزیر کشور گفت: مقرر شد با رویکرد ساماندهی و صیانت از کودکان کار دستگاه‌های متولی اقدامات لازم را انجام دهند.

ساماندهی کودکان کارخیابانی از اولویت‌های ویژه دستگاه‌ها باشدبه گزارش خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه یکصد و بیستمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مقرر شد با رویکرد ساماندهی و صیانت از کودکان کار دستگاه‌های متولی اقدامات لازم را انجام دهند، متأسفانه گزارش‌هایی که از وضعیت کودکان کارخیابانی وجود دارد نشان می‌دهد آنها در وضعیت‌بسیار نامناسبی قرار دارند و باندها از آنها سوءاستفاده می‌کنند.

وزیر کشور افزود: امروز مشخص شد بخش زیادی از کودکان کار خیابانی اتباع خارجی هستند.

وی ادامه داد: در جلسات قبلی شورا گفته بودیم حتما باید حمایت‌های لازم از لحاظ حرفه آموزی و درمانی کودکان کار خیابانی صورت بگیرد. از طرفی ورود کودکان افغانستانی به کشور و‌ حضور آنها در خیابان تبدیل به یک معضل شده است و مقرر شد با سفارت افغانستان جلسه‌ای برگزار شود؛ به این علت که اکثر حضور این کودکان غیرقانونی است در صورت عدم رعایت تعهدات، ما مجبور به عودت آنها خواهیم شد و این به نفع خود آنها است.


بیشتر بخوانید: ساماندهی وضعیت ۳۰۶ کودک کارخیابان/ ۸۲ درصد کودکان کار اتباع بیگانه هستند


رحمانی فضلی تصریح کرد: مقرر شد تا نیروی انتظامی با باند‌هایی که بر این کودکان تسلط دارند، برخورد جدی کنند؛ همچنین قوه قضائیه در جایی که نیاز است، ورود لازم را داشته باشد. از طرفی بهزیستی متولی اصلی این طرح است و هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهد.

وزیر کشور گفت: هیچ‌کدام از ما و مردم راضی نیستیم افرادی به جای درس خواندن، آموزش و حرفه آموزی، در کف خیابان‌ها حضور داشته باشند و طبق گزارش‌های اعلام شده بیش از ۸۰ درصد کودکان کار جزو اتباع بیگانه هستند و تلاش ما این است که از حقوق آنها صیانت شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار