مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی سازمان میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از افتتاح هزارمین موزه کشور تا دوسال آینده خبر داد.

محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در گفتگو با خبرنگار   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به اینکه در حال حاضر ۶۸۰ موزه در سطح کشور فعال هستند، گفت: تاکنون رشد قابل توجهی در این زمینه داشته ایم و امیدواریم تا دوسال آینده جشن افتتاح هزارمین موزه را در کشور بگیریم که رکورد مهمی در مقایسه با بسیاری از کشور‌ها است.

وی افزود: به واسطه تاریخی بودن کشور ایران، عمده موزه‌ها تاریخی هستند و طی سال‌های اخیر با ورود بخش خصوصی به این حوزه، موضوع موزه‌ها در سطح کشور متنوع و جذاب شده است.

کارگر با اشاره به ساخت بزرگترین موزه منطقه‌ای در استان یزد اظهار داشت: ساخت موزه‌ی منطقه‌ای یزد در مکانی به نام صدر العلما مشخص و مرمت بنا آغاز شده، اما با توجه به وضعیت تخصیص اعتبارات، میراث فرهنگی به تنهایی قادر به تامین هزینه‌ها نیست و زمان ساخت این موزه نیز طولانی خواهد شد.

مدیرکل امور موزه‌ها و اموال منقول فرهنگی‌تاریخی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: به دنبال راهکاری برای دریافت کمک‌های مالی جلسه‌ای با شورای شهر یزد برگزار و مقرر شد این نهاد بخشی از هزینه‌های این موزه را تامین کند.

گفتنی است؛ مجموعه تاریخی صدر العلما یزد که وسعت آن به ۱۲ هزار متر مربع می‌رسد، بنایی صفوی‌قاجاری است که در مرکز بافت تاریخی شهر یزد و در شریان اصلی این بافت و در کنار مهم‌ترین بنا‌های تاریخی این شهر قرار دارد.

انتهای پیام/ی

۶۸۰ موزه در سطح کشور فعالیت  می‌کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار