معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان گفت: حراست از مرز‌های اعتقادی و تبیین ارزش‌های انقلاب در مدارس مهمترین هدف حوزه پرورشی است.

حراست از مرز‌های اعتقادی مهمترین هدف حوزه پرورشی استبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، صدیقه مرادی مهدی آبادی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان در گردهمایی دو روزه معاونان پرورشی و فرهنگی شهرستان‌ها و مناطق استان کرمان در شهرستان بافت رویکرد مهم برنامه‌های پرورشی در مدارس را بر اساس سند تحول بنیادین و اسناد بالادستی آموزش و پرورش و ارزش‌های والای انقلاب اسلامی عنوان کرد و گفت: معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش با اعتقاد به توانمندی و قابلیت‌های بالقوه دانش آموزان از نظر گرایشات فطری و تعلقات معنوی در بستر موجود بنا دارد تلاش خود را معطوف به بهره گیری از این ظرفیت نماید.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش بزرگترین سیستم تعلیم و تربیت کشور است و ماموریت آن تربیت انسان با توجه به تعالیم دینی است، خاطرنشان کرد: مربیان و معلمان باید مجهز به دانش روز باشند و خود را به علوم مختلف، خاصه علوم تربیتی و مشاوره مجهز نمایند تا بتوانند دانش آموزانی خلاق، متعهد و مسئولیت پذیر تربیت نمایند.

مرادی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین آموزش وپرورش همه معلمان به عنوان عنصر تربیتی دیده شده اند، گفت: در برهه کنونی نظام تعلیم و تربیت با تهدیدات و آسیب‌هایی مواجه است که متولیان عرصه تربیت در آموزش و پرورش باید با تدبیر و چاره اندیشی دانش آموزان را در برابر این آسیب‌ها ایمن کنند و آنان را برای داشتن زندگی بهتر و آینده‌ای روشن آماده کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان کرمان با بیان اینکه تربیت نسل جوان خلاق و مسئولیت پذیر در آینده توسعه کشور بسیار مهم وتاثیر گذار است، گفت: آموزش و پرورش به دنبال توانمندسازی دانش آموزان در حوزه‌های علمی، فکری، شخصیتی و اخلاقی است تا زندگی دانش آموزان در آینده زندگی خلاقانه همراه با کارآفرینی باشد.

صدیقه مرادی با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب، راهکار مبارزه با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم را انقلابی بودن و انقلابی ماندن عنوان کرد و افزود: هرجا دشمن قصد نفوذ دارد باید حوزه پرورشی حاضر و مراقب باشد و برای رفع ولنگار‌ی‌های فرهنگی موجود در جامعه تلاش کند.

وی مهم‌ترین اهداف حوزه پرورشی و تشکیل نهاد امور تربیتی را حراست از مرز‌های اعتقادی و حفظ دستاورد‌ها و تبیین ارزش‌های انقلاب در مدارس دانست و گفت: طرح امور تربیتی همه ارکان آموزش و پرورش را با محوریت معلمان، کتاب‌های درسی، نظام ارزشیابی، خانواده و دانش آموز در برمی گیرد و باید به این طرح توجه ویژه‌ای شود.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار