۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب اسناد خزانه به کهگیلویه وبویراحمد اختصاص داده وجذب شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج ،  استاندارکهگیلویه وبویراحمد در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: ۳۴۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب اسناد خزانه به کهگیلویه وبویراحمد اختصاص داده شد که با همت دستگاه‌های متولی قبل از موعد مقرر جذب شد.

کلانتری افزود: از مجموع این اعتبارات ۲۳۰ میلیارد تومان آن دریک ماه گذشته توسط دستگاه‌های اجرایی استان جذب شد.

وی بیان کرد: باید از همه ظرفیت‌ها برای توسعه‌ی پایدار در استان استفاده کرد که جذب مابقی اعتبارات اسناد خزانه توسط مدیران قابل تقدیر است.

استاندار در بخش دیگری از سخنانش به ضرورت استفاده از ظرفیت علمی دانشگاه‌های استان برای انجام مطالعات تاکید کرد و افزود: اینکه طرح‌های مطالعاتی به سایر استان‌ها و مراکز عملی ارسال شود پذیرفته نیست چرا که دراین استان ۹۰۰ استاد عضو هیات علمی فعالند که تعدادی از آنان از چهره‌های علمی هستند.

وی پیوند صنعت با دانشگاه را ضروری خواند و گفت: غیر از مطالعات موارد خاص که می‌توان با دعوت از سایر کارشناسان به استان فرایند آن را انجام داد باید با بهره گیری از ظرفیت علمی استان و تحکیم ارتباط صنعت و دانشگاه به توسعه‌ی صنعتی استان کمک کرد.

کلانتری همچنین به واگذاری اراضی برای اجرای طرح‌های اقتصادی اشاره کرد وافزود: باید تمام فرایند تحویل این اراضی یا تغییر کاربری به تایید کارگروه‌های مربوطه برسد.

وی از مدیران دستگاه‌های متولی توسعه اقتصادی استان خواست با حمایت از این طرح‌ها فرصت‌های ذی قیمت اقتصادی را در استان فراهم کنند.

نوروزی ریس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی استان هم با تشریح آیین نامه‌ی جدید این شورا گفت: برمبنای مصوبات اخیر هیات وزیران برای چابک سازی شورای برنامه ریزی و توسعه استان‌ها تعداد کار گروه‌های ذیل این شورا از ۱۲ کارگروه به ۴ کارگروه اقتصادی اشتغال وسرمایه گذاری، فرهنگی و خانواده، زیر بنایی توسعه‌ی روستایی عشایری و آمایش و شورای آموزش پژوهش و فناوری کاهش یافت.

وی همچنین به مصوبه‌ی الحاق ۷ روستای پیرامونی شهر یاسوج از جمله بلهزار و مادوان اشاره کرد و افزود: برای باز نگری طرح‌های هادی در این روستاه‌ها موافقت شد.

رییس سازمان مدیریت و برنامه ریزی توسعه اقتصادی استان را اولویت مهم دولت برشمرد و افزود: شورای برنامه ریزی و توسعه‌ی استان با اجرای ۷ طرح اقتصادی اشتغال زا در دو حوزه‌ی نیرو و گردشگری موافقت کرد.  

وی همچنین در ضرب العجلی شش ماهه به سرمایه گذارانی که متقاضی اجرای طرح‌های مختلف با استفاده از تغییر کاربری اراضی یا منابع ملی هستند خواست نسبت به عملیاتی کردن طرح‌های پیشنهاد شده اقدام کنند که در غیر این صورت تمام امتیاز‌های داده شده لغو خواهد شد.  

 انتهای پیام/غ

جذب اعتبارات اسناد خزانه

برچسب ها: استانداری ، اشتغال
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.