در پی استعفای کریستین لاگارد از ریاست صندوق بین‌المللی پول، این سازمان برای انتخاب رئیس جدید خود به زودی تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، صندوق بین‌المللی پول روز پنجشنبه اعلام کرد شورای اجرایی صندوق به زودی تشکیل جلسه می‌دهد تا در مورد روند انتخاب مدیر جدید این نهاد و جایگزین کریستین لاگارد که به عنوان رئیس بانک مرکزی اروپا منصوب شد، رایزنی کند.

گری رایس، سخنگوی صندوق بین‌المللی پول، زمان دقیق این نشست و زمان تصمیم‌گیری در مورد ریاست صندوق بین‌المللی پول را اعلام نکرد و تنها اعلام کرد شورای اجرای به زودی تشکیل جلسه خواهد داد. او در نشست خبری در واشنگتن گفت: همانند گذشته، ما انتظار داریم این روند باز، شفاف و بر اساس شایستگی باشد.

پس از آنکه یک مجله آلمانی اعلام کرد فرانسه می‌خواهد نامزد اروپا برای این سمت باشد، ماریو دراگی، رئیس پیشین بانک مرکزی اروپا، روز پنجشنبه تلاش برای به دست آوردن این سمت را رد کرد.

بانک مرکزی اروپا که روز پنجشنبه تشکیل جلسه داد، اعلام کرد هیچ اعتراضی به ریاست کریستین لاگارد ندارد و تاکید کرد وزیر دارایی سابق فرانسه قدرت و تجربه لازم را برای این سمت دارد.

به دنبال این نظر شورای حکام بانک مرکزی اروپا و تصویب آن از سوی پارلمان اروپا، انتصاب لاگارد به عنوان رئیس بانک مرکزی اروپا احتمالا از سوی شورای اروپا نهایی خواهد شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار