سخنگوی کمیسیون بهداشت گفت: دولت همچنان به تأمین اجتماعی بدهکار است و بعضی مقدار بدهی را ۹۰ هزار میلیارد تومان اعلام می‌کنند.

دولت همچنان به تأمین اجتماعی بدهکار استاکبر ترکی، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به اظهارات وزیر بهداشت درباره وجود مافیا در حوزه غذا و دارو، گفت: امکان رانت‌خواری در معامله‌های داخلی و خارجی وجود دارد و مطابق صحبت‌های وزیر بهداشت، حدود ۱/۳ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی در جایی نامعلوم هزینه شده است؛ همچنین در بعضی موارد، دارو‌هایی که با ارز۴۲۰۰ وارد شده، با قیمت بالاتری به فروش رسیده است.

وی با بیان اینکه برای م دیریت بهتر و شفافیت بیشتر، کمیته غذا و دارو در وزارت بهداشت و درمان تشکیل شده است، ادامه داد: در این کمیته، ۵ نفر از نمایندگان مجلس حضور دارند که سه نفرشان از کمیسیون بهداشت هستند؛ گزارش‌ها در این گروه بررسی می‌شود و همانطور که اظهارات سخنگوی قوه قضائیه، تعدادی در رابطه با این موضوع بازجویی شده‌اند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان در تشریح جلسه دیروز این کمیسیون با سالاری، رئیس سازمان تأمین اجتماعی گفت: رئیس این سازمان اعلام کرد که درآمد ماهیانه تأمین اجتماعی ۸ هزار میلیارد و هزینه‌هایش حدود ۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان است و نشان از کسری ماهیانه هزار و صد میلیارد تومانی دارد.

ترکی افزود: رئیس سازمان تأمین اجتماعی بیان کرد که بخشی از کسری را با درآمد موسسات تحت پوشش شستا تأمین می‌کند؛ در حال حاضر بدهی این سازمان را در بخش درمان، ۱۲ تا ۱۳ هزار میلیارد تومان تخمین زده‌اند و در نظر دارند برای مدیریت معوقات با مشورت کمیسیون بهداشت و درمان، بدهی‌ها را متوقف کنند تا با برنامه ریزی، حدود ۶۰ درصد بدهی‌ها را روز پانزدهم ماه بعدی پرداخت کرده و ۴۰ درصد دیگر در استان‌های مختلف، با فروش یا تهاتر املاک اضافی مرتفع شود.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر و چادگان با بیان اینکه سالاری وضعیت شستا را نامطلوب دانسته است، اظهار کرد: اعضای کمیسیون و رئیس سازمان تأمین اجتماعی معتقدند که در صورت واگذاری، کارگرانی که با پولشان شرکت‌های تحت پوشش این سازمان تأسیس شده، ضرر نکنند.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان افزود: سالاری برای مرتفع شده این وضع نامطلوب، راهکار‌هایی مانند انحلال یا ادغام شرکت‌های زیان‌ده یا مدیریت سهام و سبک‌سازی آن‌ها را ارائه کرد، چون ارزش تقریبی شرکت‌های تحت پوشش شستا تقریبا ۱۱۰ هزار میلیارد تومان ارزیابی شده که درآمد سالیانه‌شان تقریبا ۳ تا ۴ هزار میلیارد تومان است و این عدد خیلی کمی به شمار می‌رود.

ترکی گفت: مقرر شده است تا پرداختی‌های مراکز خیریه سراسر کشور به بیمارستان‌های خیرین و داروساز‌ها زودتر ارائه شود و از این به بعد هم بر اساس فرمول توافقی این کار صورت بگیرد.

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان خبر داد: سازمان تأمین اجتماعی و نوبخت، رئیس کمیسیون بهداشت و درمان پیشنهادی دادند که با اجازه مقام معظم رهبری، حدود ۵ هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه برداشت شود تا تأمین اجتماعی بدهی‌هایش را پرداخت کند.

ترکی در پایان یادآور شد: دولت همچنان به تأمین اجتماعی بدهکار است که بعضی مقدار بدهی را ۹۰ هزار میلیارد تومان و بعضی بیشتر اعلام می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار