مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: ۲۰ درصد از برق مصرفی این اداره کل به منظور فرهنگ سازی و گسترش سطح استفاده از انرژی‌های پاک در استان و توجه به مسائل زیست محیطی از انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان در جریان دیدار مدیرعامل شرکت انرژی سبز انوشیروان با وی اظهار داشت: استفاده از انرژی‌های پاک اقدام اجتناب ناپذیر بشر برای کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی و آلایندگی‌های ناشی از آن است.

وی افزود: اگرچه این اقدام در بسیاری از کشور‌های دنیا در حال تحقق است، اما ایران نیز تا امروز گام‌های خوبی برای استفاده از این انرژی‌ها برداشته و چشم‌انداز روشنی از این صنعت بزرگ برای کشور متصور است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان به ظرفیت بالای تولید برق پاک در استان اشاره کرد و گفت: حیف است با این همه نعمت باد و تابش از انرژی‌های تجدیدپذیر منطقه استفاده نشود.

وی ادامه داد: در شمال سیستان و بلوچستان ظرفیت باد بیشتر از سایر نواحی است، به طوریکه در سال گذشته ۲۲۰ روز سرعت وزش باد در زابل به ۵۴ کیلومتر بر ساعت و بیشتر از آن رسید.

حیدری تابش خورشید را ظرفیت بعدی تولید انرژی پاک در سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: برنامه‌ریزی شده تا به صورت آزمایشی درصدی از برق مرکز تحقیقات هواشناسی استان از انرژی پاک تأمین شود که اگر نتایج مثبتی به همراه داشت بخش قابل توجهی از مصرف برق تمام ادارات هواشناسی را در یک برنامه زمان‌بندی از این محل تأمین شود.

وی تصریح کرد: در فاز نخست سعی می‌شود تا ۲۰ درصد برق اداره کل از نیروگاه‌های کوچک خورشیدی و بادی تأمین شود تا ضمن فرهنگ سازی و گسترش سطح استفاده از انرژی‌های پاک در استان، در جهت کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی نیز سهم اندکی داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت انرژی سبز انوشیروان نیزگفت: توجه به استفاده از انرژی پاک در دستگاه‌های دولتی می‌تواند محرک خوبی برای تشویق جامعه برای استفاده از این صنعت برای مصارف شخصی و اقتصادی باشد.

عباسعلی نوشیروانی ادامه داد: هم اینک وزارت نیرو برق تولیدی از انرژی‌های تجدیدپذیر را با نرخ ۸۰۰ تومان در هر کیلووات خریداری می‌کند. این رقم می‌تواند بهره اقتصادی مناسبی برای سرمایه گذاران حتی در اندازه نیروگاه‌های خانگی به شمار آید.

وی به محصولات جدید این شرکت اشاره کرد و افزود: شرکت انوشیروان تا یک ماه دیگر نمونه جدید توربین‌های بادی خود را که راندمان تولید آن ۲۰ درصد بیشتر از نمونه‌های فعلی است را رونمایی می‌کند.

نوشیروانی بیان کرد:در نمونه‌های جدید وزن توربین حدود ۳۰ درصد کمتر از نمونه‌های قدیمی بوده و بجای آلومینیوم از فایبرگلاس استفاده شده است.

انتهای پیام/گ

برق اداره کل هواشناسی سیستان و بلوچستان «پاک» می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار