مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور ارائه جزئیات بیشتر در هشدار‌های جوی الگوی جدید صدور اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های هواشناسی در استان عملیاتی شد.

الگوی صدور هشدار‌های جوی در هواشناسی سیستان و بلوچستان تغییر کردبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از روابط عمومی اداره کل هواشناسی سیستان وبلوچستان؛ محسن حیدری مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: هشدار‌های جدید شامل هشت عنصر اصلی است که زمان وقوع پدیده، دامنه تأثیر و زمان خاتمه آن را شامل می‌شود.

او ادامه داد: عناصر الگوی جدید نگارش هشدار‌های جوی شامل توصیف پدیده مورد انتظار، زمان شروع، نوع مخاطره، منطقه اثر، زمان پایان، اثر مخاطره و توصیه‌های کاربردی است.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: الگوی جدید ابهامات نگارشی صدور اطلاعیه‌ها و اخطاریه‌های جوی قبلی را برطرف کرده تا فرایند اطلاع‌رسانی به صورت دقیق‌تر انجام شود.

او با بیان اینکه امروز نخستین هشدار جوی با الگوی جدید صادر شد، گفت: این هشدار برای اطلاع رسانی تداوم فعالیت سامانه آب و هوایی مونسون هند دراستان صادر شد. بر اساس خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و مدل‌های عددی انتظار می‌رود همچنان رشد ابر‌های همرفتی، ریزش‌های رگباری، تندباد‌های موقت و صاعقه تا جمعه در استان ادامه داشته باشد.

حیدری با بیان اینکه این ریزش‌ها نواحی نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد، گفت: توصیه می‌شود از تردد و اسکان در حاشیه رودخانه‌های محلی و مسیل‌ها نیمه جنوبی استان خودداری شود و برای جلوگیری از برخورد صاعقه از رفتن به ارتفاعات و قرارگرفتن در فضای باز نیز اجتناب شود.

او خاطرنشان کرد: با توجه به همرفتی بودن سامانه فعال در سیستان و بلوچستان انتظار می‌رود بارش‌ها به صورت عمده در بعدازظهر‌ها و اوایل شب رخ دهد.

انتهای پیام/ع

هشدارهای هواشناسی سیستان وبلوچستان 

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار