رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: سفر اعضای کمیسیون بهداشت مجلس به شهرستان‌ها نمایشی نیست و آثار و برکات این سفر‌ها را در بسیاری از استان‌های دیگر شاهد هستیم.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، محمد حسین قربانی نایب رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر اعضای کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی به بردسکن گفت: در این کمیسیون کمیته‌ای برای رسیدگی به حوزه‌های بهداشت و درمان زیر نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور راه اندازی شده است.
 
او ادامه داد: بعد از رسیدگی مسایل در این کمیته، تعدادی از معاونین وزیر، مجمع خیرین سلامت، تعدادی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان پس از بازدید از محل در مرکز استان با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی، استاندار و نماینده، ولی فقیه مسائل را جمع بندی و برای رفع مشکلات چاره اندیشی می‌کنند.

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی گفت: سفر اعضای کمیسیون بهداشت مجلس به شهرستان‌ها و بازدید از بیمارستان‌ها و دانشگاه‌های علوم پزشکی، سیاسی و نمایشی نیست و آثار و برکات این سفر‌ها را در بسیاری از استان‌های دیگر شاهد هستیم.

قربانی افزود: در شرایط فعلی کشور باید از ظرفیت خیرین برای حوزه بهداشت و درمان بهره برد.

علت نیمه تمام ماندن پروژه ها نبود نقدینگی است

بهروز بنیادی نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: به رغم همه کمبود‌ها دانشگاه علوم پزشکی مشهد حمایت‌های بسیار خوبی از شهرستان داشته است، اما بسیاری از پروژه‌ها به خاطر نبود نقدینگی نیمه تمام باقی مانده است.

او ادامه داد: یکی از مهمترین دغدغه‌های موجود در این شهرستان نبود متخصص به تعداد مورد نیاز است هر چند متخصص در رشته‌های مختلف وجود دارد، ولی تعدادشان اندک است.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی گفت: تامین آمبولانس برای اورژانس پایگاه جاده‌ای درونه ضروری است که با توجه به فرسوده بودن آمبولانس موجود دستور لازم در این زمینه صادر شده است.

محرومیت بردسکن با ۸۰ هزار نفر جمعیت در بخش سلامت 

حجت الاسلام علی اصغر امینی امام جمعه بردسکن نیز گفت: این شهرستان ۸۰ هزار نفری به رغم تمام اقدامات صورت گرفته در سال‌های اخیر هنوز در بخش سلامت محرومیت‌هایی دارد.

او تصریح کرد: در سال‌های اخیر در حوزه سلامت شاهد حرکت انقلابی در بخش، شهر، استان و کشور بودیم و اقدامات بسیار ارزشمندی صورت گرفت، اما مردم بردسکن هنوز هم از نبود برخی تجهیزات رنج می‌برند.

امام جمعه بردسکن گفت: نبود متخصص از دیگر مشکلات حوزه بهداشت و درمان شهرستان است و پزشکان گاهی بیش از حد توان زحمت می‌کشند، اما به دلیل نبود تجهیزات زحمات آن‌ها ابتر می‌ماند.

ساخت بیمارستان جدید ۱۷۰ تختخوابی مطالبه مردم بردسکن است

مجتبی شاکری فرماندار بردسکن نیز گفت: به منظور اجتماعی کردن موضوع سلامت، مردم و خیرین همراه بوده اند به طوری که بیش از ۲۰ میلیارد ریال در سه بخش اطفال، دیالیز و سی. سی. یو و توسعه بخش‌های اورژانس و خرید تجهیزات پزشکی در این شهرستان کمک کرده اند.

او  با بیان اینکه در حوزه بهداشت و سلامت و درمان، یکی از افتخارات دولت تدبیر و امید اجرای طرح تحول نظام سلامت است ، ادامه داد: در این دولت بیش از ۷۰ میلیارد ریال برای خرید تجهیزات، توسعه و ساخت مراکز فیزیکی و مراکز بهداشتی درمانی، بیمارستان، اورژانس ۱۱۵ و خانه‌های بهداشت در این شهرستان هزینه شده است.

فرماندار بردسکن گفت: در آینده نه چندان دور با پیگیری‌های نماینده مردم درمانگاه تامین اجتماعی در زمینی به مساحت ۹ هزار متر و با دو هزار متر مربع ابنیه و ساختمان ساخته می‌شود.

شاکری افزود: با توجه به فرسودگی ساختمان بیمارستان، ساخت بیمارستان جدید ۱۷۰ تختخوابی مطالبه مردم بردسکن است.

او تصریح کرد: یکی از نیاز‌های منطقه تامین متخصص در رشته‌های زنان، رادیولوژی و ارتوپدی است.

فرماندار بردسکن گفت: نبود سی. تی. اسکن، سونوگرافی و دستگاه‌های الکترو شوک نیز از مشکلات مردم این شهرستان است به طوری که مجبورند مسیر سخت و طولانی را تا شهر‌های مجاور طی کنند.

انتهای پیام//ف.س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.