وحدت گفت: قبل از پایان نیمه اول سال بیش از یک هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی را برای شرکت‌های دانش بنیان جذب می‌کنیم.

سیاست صندوق نوآوری و شکوفایی کمک به کسب و کار های نوین است/ استفاده هزار میلیارد تومان از سرمایه بانک ها برای توسعه فضای شرکت های دانش بنیانبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم امضای تفاهم‌نامه وزارت عتف و صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: هیچ‌کدام از رویکردهای صندوق شعاری نیست و بند بند این برنامه‌ها اجرایی می‌شود؛ همکاری با تمام دستگاه ها و فعالیت بخش خصوصی و دولتی، برنامه اصلی صندوق است.

وحدت با اشاره به همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی با دیگر دستگاه‌های کشور بیان کرد: ما با نهادهای همکار برنامه خود را پیش برده‌ایم و همکاری با پارک های علم و فناوری که به عنوان اولین نهادهای مهم در نسل جدید علم و فناوری بودند در دستور کار قرار گرفت.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی تصریح کرد: هر روز موارد متعددی در زیست بوم نوآوری ایجاد می‌شود، شکل گیری نهادهای مالی مانند صندق های پژوهش و فناوری  به تکامل اکوسیستم نوآوری منجر می‌شود.

نقش صندوق پژوهش و فناوری در پیشبرد اهداف اقتصاد دانش بنیان

وی با بیان اینکه زیرساخت برنامه ای صندوق به سرعت تدوین شد، گفت: طی چند ماه برنامه خود را پیش بردیم. صندوق پژوهش و فناوری ظرفیت خوبی برای پیشبرد اهداف اقتصاد دانش بنیان هستند و نزدیک به یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار دست صندوق های مختلف است.

وحدت تصریح کرد: هریک از صندوق ها باید در مدت ۶ ماه بیش از ۶۰ درصد عملکرد داشته باشند و از سوی دیگر موارد تشویقی متعددی برای آنها در نظر گرفته شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی گفت: به کمک صندوق سرمایه گذاری جسورانه بورسی و صندوق پژوهش و فناوری و همراه با بازیگران بخش خصوصی، برنامه های متعددی را پیش برده‌ایم.

وی تصریح کرد: صندوق سرمایه گذاری جسورانه بورسی ظرفیت خوبی در کشور به حساب می‌آید و برای ایجاد صندوق های جدید ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کرده ایم، از سویی دیگر بانک ها باید وارد عمل شوند و با ما همکاری کنند.


بیشتر بخوانید: سرمایه‌گذاری ۲۰۰ میلیارد تومانی صندوق نوآوری در شرکت‌های دانش بنیان


وحدت گفت: قبل از پایان نیمه اول سال  بیش از یک هزار میلیارد تومان از سیستم بانکی را برای شرکت های دانش بنیان جذب می‌کنیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی درباره بسته همکاری با پارک های علم و فناوری بیان کرد: برای توسعه خدمات دانش بنیان به همکاری با تمام دستگاه های کشور نیاز داریم. اکنون تنها در بحث استقرار، پول ۱۸ درصدی می‌دهیم و برای استقرار در پارک، تخفیف بیشتری را ارائه می‌دهیم.

وحدت با بیان اینکه سیاست ما کمک به کسب و کار نوین است، گفت: شرکت‌های دانش بنیان در پیشبرد اهدافش باید ارتباط خوبی با صندوق‌های پژوهش و فناوری داشته باشند.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار