کشمیری گفت: صندوق نوآوری و شکوفایی آمادگی دارد تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان، سرمایه‌گذاری کند.

پارک های علم و فناوری نیروی کمکی صندوق نوآوری و شکوفایی هستند/ حمایت ۲۰۰کیایارد تومانی از شرکت های دانش بنیانبه گزارش خبرنگار حوزه فن‌آوری‌ گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی کشمیری، قائم مقام معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم امضای تفاهم نامه وزارت عتف و صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار کرد: حوزه وزارت علوم جایگاه خوبی را در دوره جدید صندوق نوآوری و شکوفایی به دست آورده است.

وی ادامه داد: نگاه فعالانه صندوق، فضای خوبی را برای بهره برداری فراهم کرده است. در گذشته هنگامی که از صندوق نوآوری و شکوفایی صحبت می‌کردیم دانشگاهیان هیچ ارتباطی را با صندوق درک نمی‌کردند.

کشمیری با بیان اینکه نگاه ویژه ای به پارک های علم و فناوری وجود دارد، گفت: صندوق های پژوهش و فناوری و پارک های علم و فناوری نیروی کمکی صندوق هستند و پارک ها باید در شراکت راهبردی صندوق ،همکاری و همراهی داشته باشند.

قائم مقام معاون پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: همان طور که صندوق، برنامه های مخصوص به خود دارد، پارک ها هم باید برنامه داشته باشند. برای آنکه برنامه گرنت فناوری به درستی پیش برود، همکاری خود را با صندوق نوآوری و شکوفایی ایجاد کردیم و این برنامه تحت عنوان توانمند کردن شرکت‌های دانش بنیان در بحث تحقیق و توسعه به تصویب رسید.


بیشتر بخوانید: افزایش مصرف دخانیات در دانشجویان پزشکی/ خودمراقبتی آمار مرگ و میر را کاهش می‌دهد


وی درباره تفاهم نامه امروز گفت: صندوق آمادگی دارد که تا سقف ۲۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری کند و امیدواریم به کمک این تفاهم نامه و همگرایی واحدهای فناور از ظرفیت صندوق بهره برداری کنیم.

کشمیری در پایان تصریح کرد: قانون حمایت از شرکت‌های دانش بنیان دو منبع را برای صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر گرفته است، اولی نیم درصد اعتبارات عمومی و دیگری بودجه ۳ هزار میلیارد تومانی اما گرنت مالی، منبعی برای توسعه برنامه های دانش بنیان است.

انتهای پیام/

مراسم امضای تفاهم نامه وزارت عتف و صندوق نوآوری و شکوفایی

برچسب ها: فناوری ، وزارت علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار