معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: دیوار کوتاه و دفن غیر اصولی لاشه ها، گرگ را به روستایی در شهرستان بهار کشاند که منجر به تلف شدن ۶ راس گوسفند شد.

گرگ در روستایی ۶ گوسفند را دریدبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان ، مهدی صفی خانی، معاون محیط زیست طبیعی اداره کل حفاظت محیط زیست همدان گفت: پس از کارشناسی های صورت گرفته درباره علت نزدیک شدن گرگ به این روستا، مشخص شد در فاصله ۵۰ متری حاشیه روستا، روستاییان اقدام به دفن لاشه حیوانات می‌کنند که گرگ برای مدتی اقدام به استفاده از لاشه این حیوانات به عنوان طعمه می‌کرد اما پس از پایان یافتن آنها، وارد روستا شده و در داخل روستا دنبال طعمه می‌گردد.

وی اضافه کرد: سرانجام گرگ با حس بوی کود حیوانی دپو شده در داخل حیاط یکی از منازل مسکونی روستا و صدای گوسفندان متوجه وجود احشام در داخل محوطه شده و در اطراف محل اقدام به گشت زنی می کند که تصاویر آن توسط دوربین مدار بسته همسایه این منزل مسکونی، ضبط شده است.

صفی خانی در ادامه گفت: صاحبخانه که متوجه حضور گرگ در نزدیکی محل زندگی خود شده بود برای در امان ماندن احشام از این گونه درنده و حفاظت از احشام اقدام به کشیدن سیم خاردار بر روی دیوار کرد که  با توجه به فاصله زیاد اولین رشته سیم خاردار با دیوار، گرگ به راحتی از زیر آن عبور کرده و پس از ورود به این منزل مسکونی ۶ رأس گوسفند را دریده و از محل متواری می‌شود.

وی بیان کرد: دیوار کوتاه منزل مسکونی و فضای مناسب از طریق اشجار داخل حیاط برای ورود گرگ، نصب غیراصولی و فاصله دار سیم خاردار و دفن غیر اصولی لاشه ها در کنار روستا از عوامل جذب گرگ به محیط روستا و منزل مسکونی بوده است.

انتهای پیام/ ش

تلف شدن شش راس گوسفند در بهار

برچسب ها: محیط زیست ، گرگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.