مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه گفت : تاکنون بیش از ۴۲۸ هزار تن گندم از گندمکاران استان خریداری شده است.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،ماشالله ارویسی مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه با اشاره به اتمام کار برداشت گندم در مناطق گرمسیری استان، گفت : کار خرید گندم در مناطق معتدل و سرد استان تا هر زمانی که برداشت ادامه داشته باشد و احتمالا تا دهه آخر شهریور ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اعلام اینکه تاکنون ۴۲۸ هزار و ۵۳۹ تن گندم از زارعان استان خریداری شده، گفت : امسال ۸۰ مرکز خرید گندم کار خرید محصول مازاد بر نیاز کشاورزان را بر عهده دارند.

مدیرعامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه ادامه داد: سال گذشته در مجموع ۶۳۹ هزار تن گندم در استان کرمانشاه خریداری شد که پیش بینی جهاد کشاورزی برای امسال خرید بین ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار تن است.

وی در ادامه با بیان اینکه استان کرمانشاه برای تامین نیاز نان سالانه استان به حدود ۲۲۰ هزار تن گندم نیاز دارد، گفت: مازاد گندم تولیدی در استان بر اساس اعلام شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران به استان‌های دیگر همچون تهران و اصفهان فرستاده می‌شود.

ارویسی سپس با اشاره به پرداخت ۶۰ درصدی مطالبات گندمکاران استان، افزود: تاکنون ۴۱۲ میلیارد و ۵۳۹ میلیون تومان از طلب گندمکاران استان به حساب آن‌ها واریز شده است.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه ادامه داد: تمامی مطالبات گندمکارانی که تا ۱۷ تیر ماه گندم تولیدی خود را تحویل مراکز خرید داده اند، پرداخت شده است.

ارویسی با بیان اینکه پرداخت ۲۹۹ میلیارد تومان از مطالبات گندمکاران باقی مانده، افزود: این مطالبات هم به زودی پرداخت می‌شود.

مدیر عامل شرکت غله و خدمات بازرگانی استان کرمانشاه در ادامه اشاره‌ای هم به خرید کلزا در استان کرمانشاه از سوی مراکز خرید داشت و افزود: تا امروز ۱۵ هزار و ۷۹۴ تن کلزا با ارزش ۵۰ میلیارد و ۸۶۴ میلیون تومان از زارعان استان کرمانشاه خریداری شده است.

ارویسی ادامه داد: تاکنون بیش از ۲۸ میلیارد تومان از مطالبات کلزاکاران استان پرداخت شده است.

ارویسی با اشاره به اتمام کار برداشت کلزا در اکثر مناطق استان، گفت: تنها کار برداشت در شهرستان‌های سنقروکلیایی و کنگاور باقی مانده است.

وی ادامه داد: امسال ۱۹ مرکز کار خرید کلزای تولیدی در استان را عهده دار بودند.

به گفته ارویسی سال گذشته ۱۹ هزارو ۸۰۰ تن کلزا در استان کرمانشاه خریداری شد .

 

 

انتهای پیام/د

خرید نزدیک به ۱۶ هزار تن کلزا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.