فرماندار سنقروکلیایی از تدوین طرح پشم تا فرش خبر داد و گفت : اجرایی شدن این طرح موجب اشتغال هشت هزار نفر می‌شود.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،محمدناصر معصومی زاده، فرماندار سنقروکلیایی با اشاره به شرایط تحریم کشور گفت : متاسفانه امروز دشمن از همه توان برای فشار بر ملت ایران بویژه در حوزه اقتصادی استفاده میکند و در این شرایط همت مردم و مسئولان باید مضاعف شده و با استفاده و تکیه بر توان داخلی بتوانیم از این شرایط عبور کنیم.

وی با بیان اینکه هدف دشمن تنها ضربه زدن به دولت نیست، گفت : دشمن با تمام ملت ایران سرِدشمنی دارد و تلاش دارد تا تمام بخش‌های کشور دچار مشکل و بحران شود.

معصومی زاده دولت را بخشی از حاکمیت کشور خواند و افزود: همه زیر یک پرچم فعالیت میکنیم و باید با همبستگی و اتحاد همت خود را مضاعف کرده و از مشکلات عبور کنیم.

وی به ناکارآمدی و بی تفاوتی برخی مسئولین در این شرایط اشاره کرد و افزود: متاسفانه ناکارآمدی این مدیران موجب شده تا تمام مجموعه دولت زیرسوال برود و برای همین باید این مدیران شناسایی و یا ناکارآمدی آن‌ها رفع و یا در غیراینصورت برکنار شوند.

فرماندار سنقر با بیان اینکه دشمن هدف اصلی خود را مردم ضعیف و ناتوان کشور قرار داده گفت: این قشر از جامعه هم اکنون تحت تروریسم اقتصادی دشمن قرار دارند و دشمن از این طریق در پی اختلاف افکنی و تفرقه در میان طبقات جامعه است.

معصومی زاده راه برون رفت از این شرایط را تکیه بر توان داخلی و استفاده از ظرفیت‌ها و بویژه جوانان نخبه ایرانی عنوان کرد وافزود: این راهکاری است که طی یک سال و نیم گذشته در شهرستان سنقر با جدیت در پیش گرفته ایم و خوشبختانه اثرات مطلوب آن درهمین مدت کوتاه در سطح شهرستان نمایان شده است.

فرماندار سنقر در ادامه در تشریح اقدامات صورت گرفته در این شهرستان در سال گذشته به فعالیت‌های عمرانی گسترده در سطح روستا‌های این شهرستان اشاره کرد و افزود: از جمله فعالیت‌های صورت گرفته در این روستاها، اجرای طرح هادی در ۳۲ روستا و آسفالت راه ۱۸ روستای شهرستان است.

وی افزود: سال گذشته پنچ میلیارد تومان برای فعالیت‌های عمرانی روستایی در سطح شهرستان هزینه شده است.

معصومی زاده از گازرسانی به ۳۹ روستای شهرستان در سال گذشته خبر داد وافزود: درحال حاضر از مجموع ۲۱۱ روستای شهرستان، ۱۸۷ روستای گازرسانی شده و تنها ۲۴ روستا باقی مانده که اعتبارات گازرسانی آن‌ها نیز تامین شده و تا پایان امسال این روستا‌ها نیز گازرسانی میشود.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۷۰ روستای شهرستان از آب شرب سالم بهداشتی برخوردارند، گفت: تنها ۴۱ روستا در این زمینه باقی مانده که برقراری شبکه آبرسانی آن‌ها نیز در حال انجام است و تا پایان امسال تمام روستا‌های شهرستان از آب شرب سالم برخوردار میشوند.

معصومی زاده به هزینه بالای این خدمات اشاره کرد و افزود: تنها سال گذشته برای احداث تصفیه خانه و شبکه فاضلاب روستای "فارس طینت" حدود هشت میلیارد تومان اعتبار صرف شد.

وی با بیان اینکه آب شهر سنقر از طریق ۲۳ حلقه چاه عمیق تامین میشود، گفت: خوشبختانه تاکنون مشکلی در این زمینه نداشته ایم و امسال نیز ۲۰ میلیارد تومان برای راه اندازی تصفیه خانه این شهر اختصاص داده شده است.

به گفته معصومی زاده سال گذشته نیز چهارمیلیارد تومان برای اصلاح شبکه آب و فاضلاب شهر سنقر هزینه شده است.

فرماندار سنقر در ادامه به اقدامات انجام شده در حوزه اشتغال شهرستان هم اشاره کرد و افزود: سال گذشته تعهد ایجاد ۱۸۰۶ شغل را در برنامه داشتیم که خوشبختانه با تحقق این هدف سال گذشته ۲۲۵۵ شغل در سطح شهرستان ایجاد شد که برای ایجاد این تعداد شغل بیش از ۳۵ میلیارد تومان اعتبار صرف شده است.

وی به تدوین و ابلاغ سند اشتغال استان اشاره کرد وافزود: در این سند نرخ بیکاری استان طی برنامه یکساله باید سه درصد کاهش یابد و سهم شهرستان از این سند ایجاد ۲۶۷۷ شغل ناخالص و ۹۳۵ شغل خالص در سال جاری است که خوشبختانه در سه ماهه ابتدای سال با ایجاد ۷۲۸ شغل در سطح شهرستان به تعهدات سه ماهه خود در این سند عمل کرده ایم.

معصومی زاده درادامه از تشکیل "اتاق فکر" در فرمانداری با حضور نخبگان شهرستان و افراد برجسته احزاب خبر داد وافزود: این اتاق فکر فارغ از گرایش‌های سیاسی در سه حوزه کشاورزی، رفاهی و آموزش شهرستان ارائه ایده و راهکار میدهد.

وی افزود: همچنین در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی شهرستان، کمیسیون آسیب‌های اجتماعی راه اندازی شده و امسال نیز اطلس آسیب‌های اجتماعی شهرستان تهیه میشود که با بررسی همه جوانب هر یک از آسیب‌های اجتماعی، راهکار‌ها و مسیر و هدفگذاری برای کاهش آن‌ها تدوین شده است.

فرماندار سنقر همچنین از راه اندازی سامانه اطلاع رسانی و اخبار فرمانداری این شهرستان خبر داد وافزود: هدف از راه اندازی این سامانه کاهش هرچه بیشتر فاصله میان مردم و مسئولین است و با راه اندازی این سامانه مردم میتوانند مشکلات را در هرگوشه شهرستان پیامک کرده و این پیامک ظرف چند دقیقه به مدیر مربوطه ارسال شده و پیگیری رفع مشکل در دستور کار قرار میگیرد.

معصومی زاده همچنین از تشکیل تیم بازرسی ادارات شهرستان در حوزه خارج از فرمانداری خبر داد وافزود: این تیم خارج از کارشناسان حوزه فرمانداری است و بصورت سرزده به سطح ادارات شهرستان رفته و روند کار در این ادارات را مورد بررسی قرار میدهند.

فرماندار سنقر افزود: این تیم در راستای صینات از حقوق شهروندی تشکیل شده و بطور دقیق و سرزده فعالیت ادارات شهرستان را بررسی و ارزیابی میکند.

وی تصریح کرد: همچنین کارگروهی در فرمانداری با هدف کاهش نارضایتی مردم تشکیل شده که اعضای آن را شورای تامین و صاحبنظران و نخبگان شهرستان تشکیل میدهند و فعالیت این کارگروه موجب تسریع در بسیاری روند‌های اداری شده و مجوزی که پیش از این صدور آن سه سال به درازا میکشید اکنون طی پروسه ۱۰ روزه صادر میشود.

معصومی زاده در ادامه از وضع عملکرد برخی دستگاه‌های شهرستان انتقاد کرد وافزود: متاسفانه به خاطر عملکرد نامطلوب این ادارات حجم مراجعات به فرمانداری بالا است.

وی افزود: در روز‌های اول کاری ام در شهرستان حدود ۱۰ تا ۱۵ نفر مراجعه میکردند، اما همین امروز که روز ملاقات عمومی است ۹۰ نفر مراجعه کردند که همگی هم به علت عملکرد نامناسب دستگاه‌ها بوده است.

فرماندار سنقر با بیان اینکه فرمانداری به نقطه امید مردم شهرستان تبدیل شده، گفت: قطعا اگر دستگاه‌ها درست انجام وظیفه کنند نیازی به مراجعه مردم به فرمانداری نیست و لیستی از این دستگاه‌ها با سند تهیه شده و در هفته آینده در شورای برنامه ریزی شهرستان مطرح میشود و این دستگاه‌ها باید هرچه سریعتر عملکرد خود را بهبود بخشیده و تقویت کنند.

معصومی زاده در بخش دیگری از سخنانش به معرفی اجمالی شهرستان و ظرفیت‌های آن پرداخت وافزود: شهرستان سنقر با وسعت ۲۳۰۸ کیلومترمربع شامل دو شهر، دو بخش، هشت دهستان و ۲۱۱ روستا است.

وی افزود: خوشبختانه با خدمات رسانی مطلوب به روستا‌ها هم اکنون شاهد مهاجرت معکوس و کمبود زمین در برخی روستا‌ها برای ساکنان جدید آن هستیم و در همین راستا در حال رایزنی با دستگاه‌های مربوطه برای توسعه طرح هادی روستا‌ها هستیم.

معصومی زاده جمعیت این شهرستان را ۸۱ هزار نفر اعلام و تصریح کرد: از این تعداد ۴۵ هزار نفر در شهر و ۳۵ هزار نفر در روستا‌ها ساکن هستند.

وی به ظرفیت‌های گردشگری این شهرستان هم اشاره‌ای داشت و اظهار کرد: این شهرستان با داشتن روستا‌های هدف گردشگری از جمله ورمقان و چرمله و نیز با داشتن دو سد جامیشان و شهدا که هر یک ظرفیتی معادل ۵۲ میلیون مترمکعب دارند ظرفیت‌های گردشگری بی نظیری دارد.

معصومی زاده تصریح کرد: در حال حاضر سه مجتمع گردشگری و ودهکده بوم گردی در حاشیه سد جامیشان ایجاد شده و با حضور سرمایه گذاران جدید قرار است پروژه‌های گردشگری بیشتری اطراف این دو سد ایجاد شود.

وی از سراب گز نهله به عنوان دیگر جاذبه گردشگری این شهرستان نام برد و افزود: پروژه‌های گردشگری مختلفی از جمله زیپ لاین و پل معلق به طول ۸۰۰ متر و ارتفاع ۷۰ متر در این سراب راه اندازی شده که به زودی به بهره برداری میرسد.

فرماندار سنقر با اشاره به وجود حمام‌های تاریخی متعدد در روستا‌های این شهرستان گفت: هم اکنون ۹ مورد از این حمام‌های تاریخی بازسازی شده است.

معصومی زاده وجود اماکن زیارتی از جمله بقعه امام زاده احمد و امام زاده هادی را از دیگر جاذبه‌های گردشگری زیارتی این شهرستان عنوان کرد و افزود: آبشار "بدر و پریشان" و نیز منطقه کیونانات از دیگر جاذبه‌های گردشگری طبیعی شهرستان هستند.

معصومی زاده به ظرفیت‌های کشاورزی شهرستان نیز اشاره‌ای داشت و افزود: با وجود ۱۲۰ هکتار اراضی کشاورزی هم اکنون سه برابر نیاز شهرستان تولید داریم که مازاد این تولید به دیگر استان‌ها ارسال میشود.

وی گفت: سال گذشته تولید ۲۹ هزار تن گوشت سفید و قرمز، ۴۰۰ تن عسل و ۷۰۰ تن ماهی را داشتیم که همه این تولیدات سه برابر نیاز شهرستان است و در نظر داریم طی برنامه‌ای این افزایش تولید را تا شش برابر افزایش دهیم.

فرماندار سنقر اشاره‌ای هم به وضعیت راه‌های این شهرستان داشت و افزود: ۷۴۵ کیلومتر راه اصلی در سطح شهرستان داریم که از این میزان ۱۳۴ کیلومتر راه اصلی شهری و ۶۱۱ کیلومتر راه اصلی روستایی است و خوشبختانه تا به امروز بیش از ۴۳۲ کیلومتر از راه‌های روستایی شهرستان آسفالت شده و ۱۴۷ کیلومتر آن نیز راه شوسه است و تنها ۳۱ کیلومتر راه خاکی روستایی در سطح شهرستان داریم.

وی از صرف اعتبار دو میلیارد تومانی برای پروژه‌های راه شهرستان در سال گذشته خبر داد وافزود: یکی از مهم‌ترین پروژه‌های راه سنقر، پروژه بزرگراه سنقر-بیستون است که تنها ۹ کیلومتر از این مسیر در محدوده شهرستان سنقر است که پنج کیلومتر آن تاکنون به بهره برداری رسیده است.

معصومی زاده از صرف اعتبار ۱۳ میلیارد تومانی برای این پروژه در سال گذشته خبر داد وافزود: امسال نیز بیش از این اعتبار برای این پروژه اختصاص می‌یابد.

فرماندار سنقر در ادامه از "فرش سنقر" به عنوان یکی از ظرفیت‌ها و برند این شهرستان یاد کرد وافزود: متاسفانه به علت سوءمدیریت‌های گذشته بسیرای کارگاه‌های فرش بافی شهرستان تعطیل شدند.

وی افزود: نهایتا سال گذشته با تشکیل کمیته فرش، آسیب شناسی در این حوزه صورت گرفت و ۹ کارگاه فرش بافی راه اندازی شد.

معصومی زاده از تدوین طرح "پشم تا فرش" در این شهرستان خبر داد وافزود: با اجرایی شدن این طرح زمینه اشتغال هشت هزار نفر در حوزه فرش شهرستان مهیا میشود.

وی یادآور شد: در حال حاضر هشت هزار فرش باف در سطح شهرستان مشغول فعالیت هستند که از این تعداد ۳۵۰۰ نفر در قالب تعاونی‌ها فعالیت میکنند.

معصومی زاده گریزی هم به پتروشیمی سنقر داشت و افزود: این پتروشیمی اردیبهشت ماه امسال کلنگ زنی شد و قرار است طی برنامه ۱۲ تا ۱۴ ماهه به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به برگزاری مناقصات این پروژه گفت: کار تجهیز کارگاه و تسطیح زمین و دیوار کشی پروژه هم اکنون در حال انجام است و امیدواریم این پروژه حتی زودتر از موعد اعلام شده به بهره برداری برسد.

فرماندار سنقر در بخش پایانی صحبت هایش به انتخابات پیش روی یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی اشاره کرد وافزود: مشارکت پررنگ مردم دراین دوره اقتدار نظام در مقابل دشمنان را افزایش داده و میتواند مسیر هموار برای عبور کشور از شرایط امروز را فراهم آورد.

معصومی زاده با اشاره به آمادگی کامل شهرستان برای برگزاری این انتخابات گفت: ما در این دوره نیز همانند دوره‌های پیشین به وظیفه خود در صیانت و حفظ آرای مردمی عمل کرده و اجازه دخالت افراد غیرمرتبط دراین زمینه را نمی‌دهیم.

وی از آرای مردمی به عنوان حق ناس یاد کرد و افزود: قطعا دستگاه نظارتی شهرستان با تمام قوا آماده رصد و برخورد با هرگونه تخلفات احتمالی دراین زمینه است.

معصومی زاده با تاکید بر اینکه همه کاندیدا‌های انتخابات محترم و ارزشمند هستند گفت: همه کاندیدا‌ها برای ما بصورت یکسان ارزشمند هستند و قطعا هرکس بتواند نظر و رای مردم را جلب کند برای ما محترم است.

 

 

انتهای پیام/د

تمام روستا‌های سنقر امسال "گازرسانی" میشود

برچسب ها: استانداری ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.