رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهربابک نرخ بیکاری این شهرستان را بیش از ۱۴ درصد اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  در جلسه کار گروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان شهربابک که به ریاست فرماندار شهربابک برگزار شد رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهربابک نرخ بیکاری این شهرستان را بیش از ۱۴ درصد اعلام کرد.

 کرهانی گفت: در شهرستان شهربابک بیش از ۲۱۰۰ نفر بیکار وجود دارد که جویای کار هستند.

وی از تشکیل کمیته اشتغال در شهربابک خبر داد و بیان کرد: یکی از مشکلاتی که در بعضی از شرکت‌های اقماری وابسته به مس در این شهرستان وجود دارد استفاده از نیرو‌های بازنشسته با توجه به تخصص آنهاست.

رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی شهربابک اذعان داشت: این اداره در بخش فرهنگی ، ورزشی و تعاون توانسته با فاصله نسبت به دیگر شهرستان‌های استان رتبه اول را به خود اختصاص دهد.

فرماندار شهربابک هم با اشاره به پایین بودن آمار ثبت اطلاعات استخدامی و اشتغالزایی در سامانه اشتغال شهرستان نسبت به استان گفت: پایین بودن آمار سامانه اشتغال شهرستان شهربابک در سال گذشته نشان از ضعف مدیریتی برخی از دستگاه‌ها اجرایی دارد.

 قائینی بیان کرد: با وجود شرکت‌ها و معادن در شهرستان شهربابک، پتانسیل‌ها و نقاط مثبتی در سطح شهرستان فراهم شده است که با استفاده از این فرصت‌ها می‌توان مشکل بیکاری را کاهش دهیم.

وی با اشاره به اینکه باید رویکرد و تفکر جوانان را برای اشتغال در مس تغییر داد گفت: با وجود پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های موجود در شهرستان به دنبال تعریف یک چارچوب کارشناسی شده برای استفاده از ظرفیت شرکت‌های اقماری و شرکت مس توسط جوانان توانمند در شهرستان می‌باشیم.

فرماندار شهربابک تاکید کرد: دستگا‌هها باید با تکیه بر داشته‌های خود برای ایجاد زمینه‌های اشتغال در شهرستان، تلاش خود را مضاعف نماید.

قائینی معادن فیروزه شهربابک را فرصت خوبی برای سرمایه گذاری دانست و اظهار کرد: هم اکنون به غیر از کارگاه‌های کوچک خانگی ۴۰ کارگاه فعال فیروزه تراشی در شهرستان فعالیت می‌کنند که حدود ۴۰۰ نفر را مشغول به کار کرده است.

انتهای پیام/ی

فعالیت کارگاه های فیروزه تراشی در شهربابک

برچسب ها: اشتغال ، وزارت کار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار