مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : به طور میانگین سه درصد جمعیت از استان عضو کتابخانه‌های عمومی هستند و باید همه تلاش کنیم تعداد کتابخوانان را افزایش دهیم تا فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی نیز افزایش یابد.

به گزارش    گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت : ۲ هزار و ۷۵۷ نفر از جمعیت روانسر در کتابخانه‌های عمومی این شهرستان عضویت دارند که معادل پنج درصد جمعیت روانسر است.

وی گفت : آمار کتابخوانان روانسری از میانگین استانی بالاتر است و این نشان دهنده فرهنگ والای مردم این منطقه و علاقه آنان به فرهنگ مطالعه و کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه ادامه داد: بیش از ۳۴ هزار و ۱۴۰ جلد منابع کتابخانه‌های شهرستان روانسر است که به ازای هر ۲ نفر یک جلد کتاب وجود دارد.

حسنی خونسار با بیان اینکه سه باب کتابخانه در روانسر فعال است، اضافه کرد: زیربنای کلی کتابخانه‌های این شهرستان یک هزار و ۴۰۴ متر مربع است که به ازای هر ۱۰۰ نفر سه متر فضای کتابخانه داریم که باید به هشت متر برسد.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌ها و تلاش‌های اعضای شورا و دهیار روستای قوری قلعه، ۱۰۰ متر فضای کتابخانه‌ای ایجاد شده و مجوز راه اندازی کتابخانه این روستا از نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گرفته شده و تلاش داریم با تجهیزات نرم افزاری و سخت افزاری این کتابخانه آغاز به کار کند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی کرمانشاه ضمن قدردانی از شهرداری و اعضای شورای اسلامی شهر روانسر افزود: شهر روانسر از جمله شهر‌هایی استان است که سهم نیم درصد کتابخانه را به موقع و منظم پرداخت می‌کند و دغدغه زیادی برای امور کتابخانه‌های این شهرستان نداریم.

فرماندار شهرستان روانسر گفت: ریشه بیشتر مشکلات جامعه در ناآگاهی و ضعف فرهنگی است و کتابخوانی یکی از مهم‌ترین ابزار‌های کسب معرفت و دانایی است که می‌تواند به ارتقای دانش در جامعه کمک کند.

سعدی مصطفی زاده، یکی از شاخص‌های توسعه یافتگی را توجه به کتاب و کتابخوانی عنوان کرد و افزود: ترویج و توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی گامی مثبت در پیشرفت و توسعه جامعه می‌باشد.

وی تاکید کرد: کتاب‌های خوب و سازنده باید در اختیار مردم قرار بگیرد تا سبب افزایش مطالعه در جامعه شود.

فرماندار روانسر یادآور شد: فراگیر شدن استفاده از اینترنت و فضای مجازی، سرانه مطالعه کتاب بویژه در بین نوجوانان و جوانان را پایین آورده و نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی باید به صورت جدی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

کیومرث ملکی عضو شورای اسلامی شهر روانسر گفت: شهرداری و شورای شهر آمادگی دارند تا با اهدای یک قطعه زمین در شهرک ویس القرن زمینه دسترسی بیش از ۱۰ هزار نفر از ساکنان محله گل سفید و شهرک ویس القرن را به کتابخانه عمومی فراهم کنند.

 

 

انتهای پیام/د

همه تلاش کنیم تعداد کتابخوانان را افزایش دهیم

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.