مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در شورای برنامه ریزی و توسعه استان گفت: در حوزه اشتغال زنان استان ۱۴۳ فقره تسهیلات به مبلغ دو میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان پرداخت شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، صدیقه ربیعی مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین در شورای برنامه ریزی و توسعه استان با بیان اینکه در حوزه اشتغال زنان استان ۱۴۳ فقره تسهیلات به مبلغ دو میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان پرداخت شده است، گفت: از مجموع ۲۹۷ بانوی کارآفرین ، ۱۱۵ نفر در بخش صنایع دستی، ۳۲ نفر در صنایع تبدیلی، ۲۳ نفر در بخش کشاورزی و ۷۵ نفر در صنعت و ۱۳ نفر در گردشگری، هشت نفر در بازرگانی و ۳۱ نفر در خدمات فعالیت می‌کنند.

ربیعی با بیان اینکه اشتغال زنان در استان ۱۱ و یک دهم درصد است، اضافه کرد: یک میلیون و ۲۷۳ هزار جمعیت داریم که ۶۲۳ هزار نفر زن هستند و سهم ما در تولید ملی ۳.۵ درصد است.

وی، گفت: از نظر انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی از ۲ هزار و ۵۵ موقعیت مدیریتی در استان ۱۶ درصد در اختیار زنان است که ۴۰۰ نفر زن مدیر داریم و رتبه اول کشور را در این حوزه به خود اختصاص داده ایم.

ربیعی گفت: ۷۹۲ زن سرپرست خانوار تحت پوشش کمیته امداد و ۱۱۰ نفر تحت پوشش بهزیستی هستند.

به گفته وی، در مشاغل خانگی ۱۷ درصد به مردان و ۸۳ درصد به زنان تسهیلات ارائه شده است، در اشتغال روستایی هم ۲۲ میلیارد تومان برای اجرای ۳۱۱ طرح پرداخت شده است.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین بیشترین مشکلات حوزه زنان را نبود دانش و اطلاعات لازم عنوان کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین هم در این شورا با اشاره به آسیب‌های ناشی از مهاجر پذیر بودن قزوین گفت: میزان آسیب‌های اجتماعی قزوین در رتبه‌های میانی کشور قرار دارد درحالی که در برخی حوزه‌ها بسیار خوب عمل کرده‌ایم، اما هنوز در بیشتر موارد نیازمند اقدامات جدی هستیم.

بیدخام به وجود ۲۰ هزار زن سرپرست خانوار که تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی هستند، اشاره کرد و گفت: پرداخت‌هایی که به این زنان اختصاص می‌یابد بسیار پایین است و نمی‌تواند آنان را توانمند کند.

وی همچنین گفت: سال گذشته از طرف بهزیستی و در قالب برنامه گروه‌های همیار به هر پنج نفر ۳۰ میلیون تومان تسهیلات اشتغال داده شد که این موضوع و اعتبارات لازم برای افزایش اشتغالزایی آن‌ها باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین همچنین بیان کرد: اقدامات سامانه تصمیم به کاهش ۱۳.۸ طلاق در استان منجر شده است و در شهرستان البرز که این سامانه وجود ندارد آمار طلاق رو به افزایش است.

انتهای پیام/ک

شورای برنامه ریزی و توسعه استان  قزوین 

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.