رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: با اقدامات صورت گرفته توسط بزرگان فارس، این استان وارد دروازه تحول شده است.

به گزارش سرويس استان هاي باشگاه خبرنگاران، حسین ذوالانوار بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ارزش انسان بستگی به روح الهی دارد که از سوی خداوند بر او دمیده شده و همین روح الهی در مکتب اسلام زمینه‌ساز رهبری رهبران خیرخواه و با تقوا شده است.
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس افزود: در جامعه اسلامی رهبران با قدرت نبرد با نفس خود، توان حفاظت از دین، مبارزه با هوس‌های نامشروع و پیروی از راه حضرت ولی عصر (عج)، جامعه را اداره می‌کنند.
وی گفت: در ایران اسلامی دستاوردهای انقلاب اسلامی با رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری الگوی کشورهای دیگر و زمینه‌ساز بیداری جهان اسلام شد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: رهبران در جوامع غربی با انتخاب راه شر و ناصحیح جوامع خود را با چالش‌های بزرگی مواجه کرده‌اند.
وی گفت: کشوری مانند آمریکا که از جنگ جهانی دوم تا کنون به 20 کشور دنیا حمله کرده و افراد بی‌گناه بسیاری را کشته، چگونه مدعی پرچمداری دموکراسی و حقوق بشر است.
ذوالانوار با بیان اینکه آمریکایی که قوانین ضد اخلاقی مانند آزادی همجنس‌گرایی در ارتش خود را مصوب می‌کند نمی‌تواند الگویی برای مدیریت جهان باشد تصریح کرد: کشوری مانند انگلیس نیز که 37 درصد کودکان آن بدون هویت هستند چگونه مدعی تعصب برای حقوق بشر و احترام بشر در سایر کشورها است.
وی اضافه کرد: این بی‌هویتی نه تنها کانون خانواده و ارزش انسانی را زیر سئوال می‌برد بلکه زمینه‌ساز ارتشی است که سربازان بی‌هویت آن در کشتن اطفال درنگ نمی‌کنند.
رئیس مجمع نمایندگان فارس تصریح کرد: سایر کشورهای غربی نیز با چالش‌هایی از این قبیل مواجه هستند و به طور مثال در شهر پاریس با 7 میلیون نفر جمعیت 2 میلیون سگ وجود دارد که این امر نشانگر انزوای افراد در جوامع این‌چنینی است.
وی با بیان اینکه در کشورهای اسلامی مردم با تکیه به ایمان الهی و پیروی از رهبران با تقوای خود با مشکلات غرب مواجه نیستند ادامه داد: در کشورهای اسلامی و در مناسبت‌هایی مانند اربعین حسینی 15 میلیون نفر زائر حماسه‌ای بزرگ را رقم می‌زنند.
ذوالانوار خاطرنشان کرد: مردم ایران پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سایه رهبری حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری در عرصه‌های مختلف مانند انتخابات، راهپیمایی‌های مختلف و ... به صحنه آمدند و وحدت خود را به جهانیان نشان دادند.
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با اقدامات صورت گرفته توسط بزرگان فارس، این استان وارد دروازه تحول شده است.
وی با بیان اینکه تمام اقداماتی که برای رشد و توسعه شهر شیراز صورت می‌گیرد باید در جایگاه معنوی سومین حرم اهل بیت (ع) باشد افزود: تحقق این امر نیازمند حمایت بزرگان این استان، نمایندگان مجلس و دستگاه‌های اجرایی است.
این نماینده مجلس گفت: به منظور ارتقای جایگاه سومین حرم اهل بیت (ع)، باید زیرساخت‌های لازم فراهم شود که در این راستا در سال 90 اعتباری بالغ بر 20 میلیارد تومان و برای سال 91 نیز اعتباری بالغ بر 39 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فارس وارد دروازه تحول شده است، اضافه کرد: با پیگیری‌های صورت گرفته استان فارس سیر تحول و پیشرفت را آغاز کرده و وارد مسیر تحول شده است.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در بخش حمل و نقل گفت: فارس در آینده‌ای نزدیک به کانون مهم حمل و نقل ریلی کشور تبدیل شده و مرکز استان به تمام استان‌های همجوار از طریق خطوط ریلی متصل می‌شود.
ذوالانوار تصریح کرد: در حوزه سلامت نیز اقدامات موثری صورت گرفته و فارس به زودی جایگاه و مرتبه گذشته خود را در حوزه درمان به دست می‌آورد.
وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته برای تصویب و اجرایی شدن پتروشیمی‌های 11گانه استان فارس اضافه کرد: با راه‌اندازی این پتروشیمی‌ها استان فارس به قطب سوم پتروشیمی کشور تبدیل می‌شود.
رئیس مجمع نمایندگان فارس در ادامه گفت: در حوزه صنایع دیگر از جمله ذوب آهن نیز پیگیری‌های فراوانی توسط نمایندگان و مسئولان اجرایی صورت گرفته که پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال 94 استان فارس بعد از اصفهان قطب دوم این صنعت در کشور باشد.
وی تصریح کرد: هنگامی که می‌گوییم توسعه فارس باید در شان عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) باشد منظور این است که مشکلاتی مانند بیکاری، ناامنی و عقب‌ماندگی‌های صنعتی و عمرانی باید جبران شود و با تلاش تمام دلسوزان این استان به سمتی حرکت کند که شایسته مردم متدین فارس باشد.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر از اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه این استان خاطرنشان کرد: اوقاف نخستین ارگانی بود که در زمینه تحقق عنوان سومین حرم اهل بیت (ع) اقدامات گسترده‌ای را انجام داد.
وی ابراز داشت: فارس ظرفیت‌های بزرگی برای رشد و توسعه دارد که با اعتماد به نخبگان می‌توانیم در آینده‌ای نزدیک شاهد تحولات جدی در این استان باشیم.
رئیس مجمع نمایندگان استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: چالش‌های میان مجلس و دولت به دلیل اقدامات بزرگ بوده و دولت نهم و دهم در حجم اقدامات عمرانی دارای رتبه نخست است.
ذوالانوار با بیان اینکه در دولت نهم و دهم اقدامات گسترده‌ای در حوزه‌های عمرانی صورت گرفته است، افزود: دولت نهم و دهم عقب‌ماندگی‌های چند ساله حوزه‌های عمرانی را در کشور جبران کرده و اقدامات موثری در این راستا برای خدمت رسانی به مردم انجام داده است.
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر چالش‌های موجود بین مجلس هشتم و دولت ابراز داشت: این چالش‌ها به دلیل کارهای بزرگی است که توسط دولت عدالت محور و مجلس اصولگرا صورت گرفت.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مجلس هشتم شورای اسلامی دستاوردهای بزرگی داشته که واکنش‌های مناسب به اتفاقات بین‌المللی، بررسی قوانین گمرک، قانون حمایت از خانواده و قانون پوشش بیمه‌ای از جمله این دستاوردها است.
وی با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها بیان کرد: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها از جمله اقدامات شجاعانه دولت و مجلس بود که دولت‌ها و مجالس قبل جسارت تحقق آن را نداشتند.
ذوالانوار در پایان با اشاره به اقدامات مجلس هفتم و هشتم ابراز داشت: در مجلس هفتم اصولگرایی تبلور بیشتری داشت اما در مجلس هشتم تعدد تشکیلاتی بیشتری را شاهد بودیم./ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.