نماینده ولی فقیه در گیلان با اشاره به موفق نبودن طرح تحول سلامت بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از حوزه‌های بهداشت، درمان و تامین اجتماعی تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت الله رسول فلاحتی، نماینده، ولی فقیه در گیلان در دیدار جمعی از مدیران و کارکنان تامین اجتماعی استان گفت: ارتقای تامین اجتماعی مستلزم نظارت جدی و پایش مستمر خدمات رسانی به ارباب رجوع است.

وی با اشاره به نقش این سازمان بیمه گر در ارتقای سلامت عمومی افزود: حدود نیمی از جمعیت کشور و استان تحت پوشش خدمات حمایتی و درمانی تأمین اجتماعی هستند که لزوم توجه جدی مسئولان به ارتقای خدمات به ارباب رجوع را بیش از پیش ضروری می‌کند.

امام جمعه رشت با تاکید بر نقش نظارت در ارتقاء عملکرد تامین اجتماعی اظهار داشت: بسیاری از مشکلات نظام اداری و نهاد‌های خدمات رسان موجود از سستی در نظارت‌ها ناشی می‌شود که می‌تواند با درایت مدیران و متولیان امر رفع شود.

آیت الله فلاحتی تداوم توسعه مراکز خدمات درمانی تامین اجتماعی در شهرستان‌ها و بخش‌های گیلان را ضروری دانست و گفت: با توجه به شرایط سخت زندگی و هزینه‌های ناشی از تردد بیمه شدگان لازم است زمینه ارائه خدمات تامین اجتماعی در شهر‌ها و شهرستان‌ها بیشتر مهیا شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به موفق نبودن طرح تحول سلامت بر ضرورت اتخاذ تدابیر لازم برای حمایت از حوزه‌های بهداشت، درمان و تامین اجتماعی تاکید و تصریح کرد: در نظام اسلامی نباید اجازه داد که فکر و روان بیمار علاوه بر درد بیماری، بر روی مسائل حاشیه‌ای و مشکلات تامین هزینه‌ها تمرکز یابد.

جمیل حق پرست، مدیرکل تامین اجتماعی استان گیلان نیز در گزارشی با اشاره به ۴۱۷ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در گیلان گفت: ۲۱۷ هزار مستمری بگیر نیز تحت پوشش خدمات تامین اجتماعی در گیلان قرار دارند که در مجموع یک میلیون و دویست و دو هزار نفر از کل جمعیت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفری استان را شامل می‌شوند.

محمدحسین شهدی نژاد، مدیر درمان تامین اجتماعی استان گیلان نیز تعداد مراجعه بیمه شدگان تامین اجتماعی به ۱۴ مرکز درمانی این سازمان بیمه گر را در گیلان در سال گذشته را یک میلیون و ۸۸۰ هزار مورد اعلام کرد و گفت: پارسال حدود ۳۴۰ میلیارد تومان در بخش درمان تامین اجتماعی استان هزینه شد.

انتهای پیام/ع

دیدار کارکنان تامین اجتماعی با نماینده ولی فقیه در گیلان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.