قایق داران استان بوشهر همزمان با آزاد شدن زمان صید میگو، امروز به دریا رفتند

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، بر اساس اعلام کمیته صید و بنا بر نتایج تحقیقات پژوهشکده میگوی کشور، صید میگو از امروز برای قایق‌ها آزاد شد و از اول مرداد هم لنج‌ها می‌توانند به صید میگو بروند.

به گفته معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر، ۹۶۰ فروند قایق و ۵۰۰ فروند موتورلنج در استان بوشهر فعالند که برای صید میگو باید مجوز بگیرند.

منصور پاپری افزود: مجوز صید میگو برای قایق‌ها یک‌روزه و برای لنج‌های صیادی چهار روز صادر می‌شود.

وی ادامه داد: پنج منطقه مُنگُف، یَروَل، جزیره خارگو و مناطقی در آب‌های دیر و گناوه به عنوان زیستگاه مصنوعی به شمار می‌روند که تا شعاع نیم مایلی این ایستگاه‌ها صید ممنوع است.

معاون صید و بنادر ماهیگیری اداره کل شیلات استان بوشهر بیان کرد: همچنین از روبه‌روی نیروگاه اتمی بوشهر تا بندر دلوار، اطراف مطاف و خور ایاز در شهرستان دیر ازجمله مناطقی هستند که صید در آن‌ها به طور کامل ممنوع اعلام شده و صیادان باید از صید در این منطقه‌ها خودداری کنند.

رئیس پژوهشکده میگوی کشور مستقر در بوشهر نیز پیش از این به خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر،  گفته بود: براساس نتیجه گشت‌های تحقیقاتی بیشترین ذخایر میگو در اعماق ۲۰ تا ۳۰ متر قرار دارد و از صیادان خواسته بود که در اعماق کمتر از ۳۰ متر تور‌ بیندازند.

عقیل دشتیان نسب پیش‌بینی کرد، امسال هزار و ۴۰۰ تن میگو در آب‌های استان بوشهر صید شود که بیشتر از پارسال خواهد بود.

وی یادآور شد: بررسی گشت‌های تحقیقاتی نشان می‌دهد بیش از ۹۰ درصد ذخایر میگوی استان ببری سبز است که از بهترین انواع میگوی خلیج فارس به شمار می‌رود و بقیه سرتیز و از سایرگونه‌هاست.

انتهای پیام/ک

آغاز صید میگو

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.