مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بندر چابهار این بندر مزیت و فرصت‌های سرمایه گذاری مناسبی دارد.

افزایش متقاضیان سرمایه گذاری در بندر چابهار/ ۱۱ قرارداد جدید سرمایه گذاری در بندر چابهار منعقد شد به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، وبه نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان بنادر ودریانوردی، بهروز آقایی مدیر کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان درباره سرمایه گذاری در بندر چابهار، گفت: ۱۲ شرکت در بندر چابهار سرمایه گذاری کرده اند و ۱۱ قرارداد سرمایه گذاری نیز در حال انعقاد است، با توجه به این مهم پیش بینی می‌شود تا پایان امسال سرمایه گذاری قابل توجهی در این بندر جذب شود.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان اظهار کرد: سرمایه گذاران خارجی و داخلی، بندر چابهار را به عنوان محل سرمایه گذاری خود انتخاب کرده اند و طی سال‌های اخیر شاهد روند افزایشی تعداد سرمایه گذاران در این بندر بوده ایم.

وی گفت: با توجه به افزایش ظرفیت تخلیه و بارگیری سالانه بندر چابهار به هشت و نیم میلیون تن در فاز نخست طرح توسعه بندر شهید بهشتی، این بندر مزیت‌ها و فرصت‌های سرمایه گذاری مناسبی دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان گفت: بندر چابهار به عنوان بزرگترین بندر اقیانوسی کشور از نظر دریایی و زمینی قابلیت‌های بسیار خوبی دارد، این بندر به دلیل قرار داشتن در خارج از حوزه خلیج فارس و محدودیت‌های احتمالی می‌تواند نقش بسزایی در افزایش سطح تجارت دریایی کشور داشته باشد.

وی با بیان این که اقدام‌های زیادی در حوزه دریایی بندر چابهار انجام و این بندر به تجهیزات دریایی مدرنی مجهز شده است، ادامه داد: بندر چابهار از نظر دریایی بسیار می‌تواند حائز اهمیت باشد، زیرا حلقه اتصال کشور‌های محصور در خشکی مانند افغانستان و کشور‌های حوزه cis به دریا است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: افغانستان به عنوان یکی از کشور‌های همسایه ۹۵ درصد کالا‌های مورد نیازش را از طریق واردات تامین می‌کند، استفاده از این بندر به عنوان یکی از بنادر اصلی منطقه، امن‌ترین و کم هزینه‌ترین راه انتقال کالا‌های این کشور است.

انتهای پیام/ع

سرمایه گذاری در بندر چابهار

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار