مختاری گفت: احداث بوستان‌ها و فضای سبز در پایتخت با اولویت مناطق کم‌برخوردار و بافت فرسوده انجام می‌شود.

احداث فضای سبز در پایتخت با اولویت مناطق کم‌برخوردار و بافت فرسودهبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی محمد مختاری مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با اشاره به افتتاح بوستان پدر گفت: کار احداث بوستان پدر در محل باغ عبقری ۲۹ اسفند ماه آغاز شد که یکی از سلسله اقدامات شهرداری تهران برای حفظ باغات و تبدیل آن‌ها به بوستان و فضای سبز شهری بود.

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهرداری تهران با تأکید بر همگرایی مدیریت شهری و شهرداری تهران گفت‌: اعضای شورای شهر تهران در کنار تصویب لوایحی چون لغو برج باغ‌ها و اصرار ورزیدن به اجرای آن و ایجاد صندوقی برای حفظ و تملک باغ‌ها از محل اخذ عوارض قطع درختان جزء اقداماتی بود که با هدف همگرایی مدیریت شهری و شهرداری تهران انجام شد.

به گفته مختاری ۱۸ هزار باغ شناسایی شده است که در نیمه دوم سال جاری کار تبدیل آن‌ها به باغ‌ها انجام می‌شود و کار تملک ۵  باغ در سال ۹۷ صورت گرفت که کار طراحی و اجرای آن در دست مهندسان شهری و فضای سبز است.

او با اشاره به ۲ هزار و ۲۶۴ پارک موجود در پایتخت گفت: برنامه ریزی شده تا احداث پارک‌ها در مناطق فرسوده و کم برخوردار در اولویت مدیریت شهری قرار گیرد.

بوستان پدر به مساحت ۱۱ هزار متر مربع، نخستین باقی است که طبق اولویت‌های شهرداری تهران در تعامل با سایر نهاد‌ها و ارگان‌ها تملک و به بوستان عمومی تبدیل شد.

عملیات اجرایی این بوستان در ۲۹ اسفند ۱۳۹۷ آغاز و پس از دوره‌ای ۴ ماهه امروز ۲۹ تیرماه ۹۸ به بهره برداری رسید.

در این بوستان علاوه بر نگهداری و تیمار درختان موجود از گونه‌های متناسب با اکولوژیک شهر تهران نیز استفاده شده است.

بوستان پدر بدون کاشت چمن برای کاهش مصرف آب طراحی شده و آبیاری فضای سبز این بوستان با سیستم تحت فشار به شیوه بارانی انجام و آب مورد نیاز برای آبیاری این بوستان از دو قنات موجود در باغ تأمین می‌شود.

آئین افتتاح و بهره برداری از پروژه‌های مدیریت شهری و بوستان پدر امروز با حضور پیروز حناچی شهردار تهران و محسن هاشمی رفسنجانی رئیس شورای شهر تهران و جمعی از اعضای شورای شهر تهران برگزار شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار