مدیرکل استاندارد ایلام از جمع آوری فیلتر‌های هوای خودرو غیر استاندارد توسط کارشناسان اداره کل در استان خبر داد.

جمع آوری فیلتر‌های هوای غیر استاندارد خودرو در ایلام

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ مهناز همتی گفت: طی بازرسی کارشناسان این اداره کل از مراکز عرضه و توزیع استان، فیلتر‌های هوای غیراستاندارد پراید و پژو با نام تجارتی آریا فجر با جعل نشان استاندارد در سطح بازار استان عرضه شده بود کشف، توقیف و با حکم مراجع قضایی معدوم شد.

وی افزود: فیلتر هوای خودرو مشمول مقررات استاندارد اجباری است لذا تولید، تمرکز و عرضه این کالا بدون داشتن نشان استاندارد و کد ۱۰ رقمی جرم محسوب می‌شود و با متخلفان و عرضه کنندگان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

همتی از مردم خواست هنگام خرید هر گونه کالا به علامت استاندارد و کد ۱۰ رقمی درج شده در زیر آن توجه کنند و برای اصالت علامت استاندارد، کد ۱۰ رقمی زیر علامت استاندارد را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ ارسال کنند تا از صحت این علامت مطمئن شوند.

هم چنین مدیرکل استاندارد ایلام از پلمپ 6 واحد تولیدی خبر داد و گفت: این واحد‌های تولیدی بتن آماده و شن و ماسه در شهرستان‌های ایوان و مهران به دلیل نداشتن پروانه استاندارد و عدم رعایت استاندارد‌ها پلمپ و به مراجع قضایی معرفی شدند.

همتی اضافه کرد: استاندارد سازی محصولات و تولیدات مصالح ساختمانی ضروری بوده و باید در زمینه معرفی واحد‌های تولید بتن آماده غیر استاندارد در سطح استان اقدامات لازم انجام گیرد.

وی افزود: شاخص کیفیت ساختمان‌ها را می‌توان بر حسب نوع سازه و کیفیت مصالح ساختمانی به کار رفته در آن‌ها مورد ارزیابی قرار داد و این مهمترین عامل مقاومت و ایستایی ساختمان‌ها در مقابل عوامل خارجی و تهدیداتی مانند زلزله است.

همتی، هرگونه تولید و عرضه مصالح ساختمانی غیراستاندارد را خیانت در حق مردم و مصرف کنندگان برشمرد و گفت: اداره کل استاندارد استان ایلام با جدیت و بدون کمترین اغماض، با متخلفان و تولید کنندگان محصولات فاقد کیفیت برخورد می‌کند.

انتهای پیام/اس

جمع آوری فیلتر هوای غیر استاندارد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.