نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: هیچ‌کس جرئت جولان در آب‌های ایران را ندارد و انگلیسی‌ها در هر مکان و زمان باید منتظر پاسخ ایران باشند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی، نماینده، ولی فقیه در گیلان در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره به مواضع رهبر معظم انقلاب در مقابل توقیف نفت‌کش ایرانی توسط انگلیس گفت: هیچ‌کس جرئت جولان در آب‌های ایران را ندارد و دشمنان ما ترسیدند که اگر کشتی‌های آن‌ها به منطقه ایران برسد ممکن است ایران مقابله‌به‌مثل کند، ازاین‌رو؛ رهبر انقلاب در نشست اخیر فرمودند آن‌ها در هر مکان و هر زمان باید منتظر پاسخ ایران باشند.

وی با اشاره به اینکه ایران امروز قاطعانه در مقابل جنایات استکبار می‌ایستد، افزود: در ملی شدن صنعت نفت نیز که با نقش بی‌بدیل آیت‌الله کاشانی انجام شد، ایران روزانه ۶۰۶ بشکه نفت صادر می‌کرد، اما بعد از ملی شدن صنعت نفت، انگلیسی‌ها با سیاست‌های خبیثانه صادرات نفت را به صفر رساندند.

امام‌جمعه رشت با اشاره به جنایت‌های انگلیس پس از انقلاب اسلامی گفت: ماجرای کوی دانشگاه با سیاست‌های خبیثانه انگلیس اتفاق افتاد، چرا که دانشجویان ما فتنه‌گر نبودند و از طرفی در فتنه ۸۸ نیز حضور خبیثانه انگلیس مشهود بوده و انگلیس از غفلت برخی از دوستان نادان استفاده و پرچم امام حسین (ع) و مسجد را به آتش کشیدند.

آیت الله فلاحتی با انتقاد از اینکه برخی از داخلی‌ها می‌خواهند روزگار سیاه‌بختی انگلیس را سفید‌رو نشان دهند، افزود: در سال‌های گذشته انگلیسی‌ها ۱۰ میلیون مسلمان را در هندوستان به قتل رسانده و نفت‌کش ما را در تنگه جبل‌الطارق توقیف کردند.

وی در بخش‌های دیگری از خطبه‌های نمازجمعه توجه به مردم را از تأکیدات رهبر معظم انقلاب به ائمه جمعه دانست و تصریح کرد: در دیدار ائمه جمعه سراسر کشور با رهبر معظم انقلاب در ۲۳ تیرماه، ایشان تأکید کردند تا بذر امید و توجه به مردم در جامعه افزایش یابد.

نماینده، ولی فقیه در گیلان با اشاره به ایجاد یأس و ناامیدی در جامعه توسط دشمنان با یاری برخی از غافلان داخلی گفت: اگر چه این افراد در ترویج ناامیدی در پاره‌ای از موارد به نتیجه رسیدند، اما از سوی دیگر هر روز در سرتاسر ایران اسلامی شاهد رویش‌های جدید با اندیشه‌های بکر و نو هستیم.

آیت الله فلاحتی در بخش دیگری از سخنان خود با اظهار تأسف از وضعیت مسکن در ایران افزود: دولت‌ها طبق برنامه موظف هستند در هر دوره دست‌کم تعداد دو تا سه میلیون مسکن ارزان‌قیمت برای مردم بی‌مسکن ایجاد کنند.

وی با اشاره به اینکه بخش مسکن و صادرات فنی مهندسی باعث تحول اقتصاد جامعه می‌شود، گفت: تولید و رونق محصولات ساختمانی نظیر کاشی و سنگ‌آهن، مسکن، صنوف مختلف اقتصادی را فعال کرده و چرخه اقتصادی را فعال نگه می‌دارد.

امام‌جمعه رشت نوسازی بافت‌های فرسوده را راهکار رفع مشکل مسکن در سال‌های گذشته دانست و افزود: دولت زمین و اراضی را در اطراف شهر‌ها تعیین کرده و با کوچک و انبوه‌سازی این زمین‌ها می‌تواند از مشکلات مسکن در جامعه بکاهد، چرا که لازمه حل مشکل مسکن در جامعه اراده قاطعانه مسئولان ذی‌ربط است.

انتهای پیام/اص

خطبه‌های نماز جمعه رشت

برچسب ها: نماز جمعه ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.