شهردار نوش آباد از آغاز عملیات مرمت ساختمان موزه مردم شناسی این شهر با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خبر داد.

 به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمود اشرفی، شهردار نوش آباددر گفتگو با خبرنگاران، افزود: ۵۲۰ میلیون ریال از محل اعتبار‌های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برای این مرحله از مرمت موزه نوش آباد تخصیص داده شده است

وی با اشاره به اجرای عملیات مربوط به آجر فرش بام، نماسازی بدنه شامل هزاره و اجرای آجر سنتی و سپس کاهگل و سیمگل ساختمان در موزه گفت: موزه نوش آباد در سال ۱۳۸۰ به عنوان موزه مردم شناسی کشور ثبت شده است و قرار بود که به صورت مشارکتی بین سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور و شهرداری نوش آباد به بهره برداری برسد.

به گفته وی، موزه مردم‌شناسی نوش‌آباد در بنای تاریخی موسوم به شترخان دارای ۸۰۰ متر مربع مساحت و ۴۰۰ متر مربع زیر بنا بوده و از آثار دوران قاجار است که در تاریخ ۲۲ مرداد ۸۴ با شماره ۱۳۱۱۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.

شهردار نوش آباد، با تاکید بر اینکه تجهیز و مرمت ساختمان موزه توسط شهرداری نوش‌آباد که از سال ۱۳۸۰ خریداری شد به اداره میراث فرهنگی آران و بیدگل واگذار شد گفت: تأخیر و توقف طولانی مدت در انجام این تعهد، موجب شده که در و پنجره‌های چوبی موزه در خطر حمله موریانه‌ها قرار گرفته و تأسیسات آن نیز تخریب شود.

اشرفی، با اشاره به اینکه موزه‌ها، محلی برای توسعه فرهنگی جامعه است که با حفظ میراث ملموس و ناملموس هر منطقه، به عنوان فضایی برای اهداف آموزشی و گردشگری تلقی می‌شود یادآورشد: مسوولان میراث فرهنگی شهرستان آران و بیدگل از سال ۸۵ تاکنون بار‌ها وعده گشایش این موزه را در رسانه‌ها اعلام کرده اند، اما پس از ۱۳ سال هنوز این وعده به عمل نرسیده است.


انتهای پیام/م

 

مرمت موزه مردم شناسی نوش آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار