معاون مدیر کل و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت:عملیات حفاظت و نجات بخشی از درختان کهنسال باغ موزه جهانی فین کاشان اجرا شد.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، مهران سرمدیان معاون مدیر کل و رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان هزینه اجرای این طرح را ۴۱۰ میلیون ریال بیان کرد و گفت: شستشوی درختان با آب صابون ارگانیک با هدف حذف آلاینده‌ها و گرد وخاک، کنترل آفات گیاهی و حفظ طراوت و شادابی درختان و محلول پاشی درختان سرو چنار با هدف تغذیه، برآورد نیاز‌های گیاهی و افزایش طول عمر درختان از مهمترین اقدامات انجام شده در این طرح بود.

وی استفاده از کود‌های بیولوژیک را از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مجموعه دانست و افزود: این کود‌های زیستی علاوه بر آزادسازی عناصر غذایی از خاک و بهبود گیاهان، مقاومت آن‌ها را در مقابل تنش‌های گیاهی افزایش می‌دهد.

مجموعه باغ تاریخی فین به مساحت ۲۳ هزار و ۷۰۰ متر مربع در جنوب کاشان و در مجاورت چشمه سلیمانیه قرار دارد که در سال ۱۳۹۰ به همراه هشت باغ دیگر به عنوان «باغ ایرانی» در فهرست یونسکو ثبت جهانی شد.

انتهای پیام/م
 

عملیات حفاظت و نجات بخشی از درختان کهنسال باغ موزه جهانی فین کاشان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.