نصف جهان، آماده پذیرایی از گردشگران

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان گفت: اماکن گردشگری اصفهان از جمله ۵۰۰ بنای تاریخی و حدود ۴۰۰ اقامتگاه بومگردی از ۱۵خرداد آماده پذیرایی از گردشگران است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، شهرام امیری، مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان اینکه اماکن گردشگری از جمله ۵۰۰ بنای تاریخی و میراثی استان فعالیت دارند گفت: فقط عمارت کاخ چهلستون به دلیل انجام عملیات سم پاشی، تعطیل است و از ۱۶ خرداد آماده ارائه خدمات به گردشگران است.

وی با بیان اینکه ۱۱۰ هتل و حدود ۴۰۰ اقامتگاه بومگردی اصفهان آماده پذیرایی از گردشگران هستند، افزود: با توجه به پایان یافتن فصل اول سفر گردشگران خارجی به این استان، پیش بینی می‌شود که بیشتر گردشگران و مسافران تعطیلات عید فطر از داخل کشور باشند.

مدیر روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان اینکه شهریور، فصل دوم سفر گردشگران خارجی به استان اصفهان است گفت: تعطیلات نوروز سال جاری دو میلیون و ۸۷۲ هزار مسافر در استان اصفهان اقامت کردند که ۵۰ درصد آن مربوط به کلانشهر اصفهان و نیمی از آن مربوط به سایر شهرستان هاست.

در استان اصفهان بیش از ۲۲ هزار بنا و اثر تاریخی شناسایی شده و هزار و ۸۵۰ مورد آن به ثبت ملی و چهار اثر آن به نام‌های میدان امام (نقش جهان)، کاخ چهلستون، باغ فین کاشان و مسجد جامع به ثبت جهانی رسیده است.

استان اصفهان همچنین دارای ۹۰ موزه تاریخی، مردم شناسی، فرهنگی و طبیعت است که در اختیار بخش دولتی و خصوصی است.

انتهای پیام/ی
 
 


۴۰۰ اقامتگاه بومگردی، آماده پذیرایی از گردشگران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.