فرماندار کاشان گفت: شهر عروس باغ‌های ایرانی با گلچینی و گلابگیری برای ۴۲۰ هزار گردشگر اردیبهشتی جلوه گری کرد و تماشایی شد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی اکبر مرتضایی قهرودی فرماندار کاشان، در گفتگو با خبرنگاران افزود: افزون بر ۴۲۰ هزار نفر گردشگر در اردیبهشت امسال از آیین گل چینی و گلابگیری و مجموعه بنا‌های تاریخی شهرستان کاشان دیدن کردند که ۱۰ درصد از این بازدیدکنندگان از گردشگران خارجی بودند.

وی تصریح کرد: ۲۸ هزار و ۵۲۸ نفر از این تعداد در هتلها، مهمانپذیر‌ها و خانه مسافر اقامت داشته اند.

به گفته وی، سطح زیر کشت گل محمدی در کاشان ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار است که حدود ۹ هزار تن گل محمدی از آن‌ها برداشت می‌شود.

فرماندار کاشان، وجود یک هزار و ۶۰۰ کارگاه سنتی، ۲۸ واحد صنعتی و۱۲ واحد نیمه صنعتی فعال در حوزه گلابگیری شهرستان کاشان را یادآور شد و گفت: با بکارگیری ۸۰ هزار نیرو در مجموع ۱۵ هزار تن گلاب تولید می‌شود.

مرتضایی قهرودی، تمرکز بر صنعت گردشگری را با توجه به پتانسیل تریخی و طبیعی کاشان در فصل گلچینی و گلابگیری را سیاست کاشان در رونق و شکوفایی اقتصادی این شهرستان دانست و گفت: بر اساس برگزاری جلسات با عوامل، مدیران و مسئولان ذی ربط حوزه گردشگری بویژه صاحب نظران و مدیران با تجربه در این صنعت و هماهنگی و تعامل با مسئولان استانی تلاش می‌شود تا ظرفیت گردشگری کاشان علاوه بر داخل در خارج از کشور نیز درراستای توسعه و آبادنی این شهرستان هر چه بهتر و بیشترمعرفی و شناسایی شود.

وی، افق آینده صنعت گردشگری منطقه فرهنگی کاشان با توجه به وجود آثار متنوع تاریخی، سفره خانه ها، اقامتگاه‌های بومگردی، صنایع دستی، هنر‌های سنتی و جاذبه‌های طبیعی را بسیار درخشان دانست و گفت: معرفی منطقه فرهنگی کاشان با ساخت و تدوین فیلم‌های کوتاه از جاذبه‌های گردشگری منطقه حتی در خارج کشور و نمایش آن از طریق رایزنان فرهنگی در سفارتخانه‌های خارج از کشور تدبیر شده است.

به گفته وی، زمان مراجعه برای اخذ مجوز‌های حوزه گردشگری نیز کاهش یافته است و با دستور استاندار اصفهان و اعلام فرصت‌های سرمایه گذاری، مجوز‌های بی نام با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی صادر می‌شود تا افرادی که هدف مشخصی برای سرمایه گذاری ندارند، راهنمایی شوند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۵ هزار نفر در ۲۰۰ کیلومتری شمال استان اصفهان قرار دارد.

انتهای پیام/م

 

بازدید ۴۲۰ هزار نفر گردشگر از آیین گل چینی و گلابگیری در اردیبهشت بهشتی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.